אתה אומר לי דברים, בסוף תשכח גם אותי

 

 

דניאלה ספקטור

 

1

תשעה שירים בלבד יש באלבום הבכורה של דניאלה ספקטור. אני אוהב אלבומים שיש בהם מספר חד ספרתי של שירים. למריאן פיית'פול יש 8 שירים בלבד ב"הרפתקאה של ילד". ללהקת תמוז יש 8 שירים בלבד באלבום המופת סוף עונת התפוזים. ב"נאמנות ותשוקה", אלבום הבכורה של אלג'יר, יש 7 שירים. 7 שירים יש גם בקשת של צוללן – תקליט הסולו המעולה של סטיב ווינווד. דניאלה ספקטור מוכיחה את עצמה כמי שעושה בחירות מעולות, בכל הקשור למוזיקה שלה. הבחירה לשים 9 שירים בלבד באלבום היא משמעותית. גם הבחירה שלה לבצע בכל הופעה שלה את "מקום בתוכי" המדהים של דויד פרץ (מתוך "הייקו בלוז") ראויה לתשואות. הבחירות שלה – בכל פרמטר – אינטיליגנטיות. מנומקות. מדוייקות.

 

2

אלבום הבכורה שלה מרשים. הוא מרגש אותי. יש בה את מה שאין באף זמרת ישראלית אחרת. צניעות. פשטות. נטיה חזקה להרמוניות, אהבה למלודיות, מקוריות. ההלחנה של "הכוכב הזה מת", למשל, היא מושלמת, הן בשל החלוקה בין הבית לבין הפזמון, והן בשל המהלך ההרמוני. דניאלה ספקטור כתבה, הלחינה, הפיקה מוזיקלית וניגנה בהמון כלים באלבום שלה. היא עשתה את הכל באופן מעורר הערכה. העטיפה של האלבום נהדרת. לא מתחכמת, נשית, נקיה, צבעונית, ממוקמת בטבע שנראה אנגלי מאוד. עטיפה שהולמת את התוכן.

ויש את השירים עצמם. כל התשעה מרשימים למדי, חלקם עוצרי-נשימה ("הכוכב הזה מת", "זה הזמן", "גני גנים"). יש בה, בספקטור, את הערך המוסף שאני מחפש במוזיקה. את אבק הפיות הזה, שנבזק לעתים רחוקות מדי על אמנים ישראלים. קול רך, גבוה, ושירים שעוטפים אותך כמו שמיכה בחורף. אני לא זוכר מקרה שבו הבאתי סינגל הביתה והקשבתי לו ברצף 10 פעמים. זה לא קרה לי, עד "הכוכב הזה מת". ראיתי הופעה שלה בלבונטין (אסור לה להופיע שם) וקניתי שני עותקים מהאלבום שלה. שידרתי את כל השירים מתוכו, שוב ושוב ושוב. קניתי כרטיסים להופעה שלה באוזן בר (אסור לה להופיע גם שם), אבל נמלטתי לפני הצליל הראשון בגלל הצפיפות, ומפני שמישהו החליט שזו תהיה הופעת עמידה. אבא שלי, יהודי בן 72, בא לאוזן בר (אבל גם הוא לא נשאר להופעה) אחרי ששמע את האלבום שלה פעם אחת. גם שתי הבנות שלי, 13 ו-9, נהנות ממנה. בן שלו כתב ביקורת בהארץ, ולמרות שניסה לשמור על הטון המקצועי והשקול המאפיין אותו, אפשר היה להבין שגם הוא מבין שמדובר במשהו אחר. ספקטור צריכה להופיע בתיאטרון ירושלים. בצוותא. מקומות שבהם יושבים ומאזינים. בעיני היא בכלל לא נסיכת אלטרנטיב. היא מי שאמורה לקחת את המוזיקה הישראלית על כתפיה. היא זו שצריכה לתת את תשובת הנגד לגל המעופש והעכור ששוטף את המיינסטרים הישראלי. דניאלה ספקטור היא מיינסטרים, כמו שיהודית רביץ ב-1980 היתה מיינסטרים, כמו שנורית גלרון ב-1987 היתה מיינסטרים, כמו שהחברים של נטאשה ב-1991 היו מיינסטרים. היא חייבת לשחק במגרש של הגדולים. אני יודע. מדובר באחריות כבדה שאני מטיל עליה, אבל מה לעשות. ממי נדרוש לעשות זאת? מהבינוניים?

 

3

כל יום מגיעים לרדיו בין 20 ל-70 סינגלים חדשים, בערך.  95% מהם גרועים באופן קיצוני. מתוך ה-5% שנותרו יש כאלה שאפשר להקשיב להם בלי להתבייש.  ולפעמים נדירות, פעמים ספורות בשנה, מגיע שיר טוב, ממש טוב, כמו "מתוק ומר" של אייל שכטר, "עוד שיר שקט" של תמי ענבר, "יאבאלה" של אלי רוזן או "ילדה" של אביב גדג'. שיר שנשמע כמו שיר, שיש בו מילים, לחן, נגינה יפה ופזמון – פזמון! – שלוכד אותך בקסמו.

ולפעמים מגיע שיר כמו "הכוכב הזה מת".

 

4

 

"הכוכב הזה מת"  מזכיר שידוך בין לאלי פונה לבין אמיליאנה טוריני. ספקטור מונה בין אהוביה המוזיקלים גם את תום יורק וסופיאן סטיבנס – וזה בכלל מסקרן.  תמיד מעניין לשמוע אמן ישראלי שמושפע מסופיאן סטיבנס, ולא רק כאלה שנשבעים בשמם של שלום חנוך, שלמה ארצי וברי סחרוף. והאמת היא שאפשר לשמוע את המנטורים האלה שלה מהדהדים בסינגל הראשון שלה, עם הגיטרות והפעמונים והעדינות המרחפת.

ספקטור מנגנת על גיטרה אקוסטית, גיטרה חשמלית וקלידים וגם כתבה את המילים והלחן וחתומה על התכנותים. "הכוכב הזה מת, אבל רואים אותו כאן, הוא כבר לא באמת – אבל האור שלו לא נעלם" – כך מתחיל השיר. בעיני: משל על מות האהבה הגדולה. מה שהיה כוכב ממשי, עתה הוא רק אור של כוכב מת.

אבל הקרס האמיתי של "הכוכב הזה מת" נמצא בפזמון. "אתה אומר לי דברים, בסוף תשכח גם אותי" – זו השורה שבשבילה שווה לשמוע את השיר הזה שוב ושוב. ושוב. זו השורה שאולי לוכדת את כל הענין כולו שנקרא "אהבה". כי מהם אותם דברים שנאמרים בתחילת יחסים, ומה משמעותם, הרי בסוף הכל יישכח. כל ההבטחות, כל החלומות, כל השבועות.  מהן המילים אם לא שתיקה, כתב משה בן שאול.

מילים לא אומרות מאום, כתב שלום חנוך.

אתה אומר לי דברים, בסוף תשכח גם אותי, שרה דניאלה ספקטור.

 

5

 

הקשיבו לשירים שלה במייספייס. אני חושב שיש בהם כדי לשכנע. שימו לב ל"ארובות ואוטובוסים". "זה הזמן". "לישון בלעדיי" וכמובן "גני גנים" החלומי, המתומצת, הפיוטי, החותם את האלבום.

 

ומומלץ מאוד לקרוא את שני המאמרים המקיפים שכתב עליה אסף לבנון בבלוג שלו.

האסימון הזה נופל – כך התאהבתי במוזיקה של דניאלה ספקטור (חלק א)

http://cafe.themarker.com/view.php?t=1351143

בכל זאת מרגישה – כך התאהבתי במוזיקה של דניאלה ספקטור (חלק ב)

http://cafe.themarker.com/view.php?t=1353237

 

 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • גיא וינטרוב  ביום 10/30/2009 בשעה 17:15

    הנה הקישור אליו – http://www.youtube.com/watch?v=BC9DYO5J0RQ&feature=PlayList&p=BDE30F97B6A67E97&playnext=1&playnext_from=PL&index=41.
    מעניין לשמוע את שאר השירים שלה.
    בקולות הגבוהים היא מזכירה לי קצת (גם בסגנון וגם במלודיה של השורה הראשונה) את תיקי דיין בתחילת דרכה.

  • יעל אוסטרליה  ביום 10/30/2009 בשעה 17:54

    יש לה קול בתולי, קול נעים, נקי, עדין – ממכר
    ומכאן אני מבינה למה שמעת שוב ושוב
    גם הדב הלבן הגדול וציפור ביד הם שירים יפים
    בהחלט שווה לראותה ואני בטוחה שהיא רק תלך ותשתבח ולזה שמעלי ממש לא דומה לקול של תיקי דיין זה דומה לקול של דניאלה ספקטור
    ובועז כתבת את הפוסט בצורה כזאת שגורמת לקוראים שלך לרוץ ולשמוע אותה
    תודה לך

  • לורד  ביום 10/30/2009 בשעה 19:23

    אכן מעניין.
    במיוחד מפתיע כי, אומר דבר קשה עכשיו, המוזיקה הנשית בשנים האחרונות, ממש הסריחה את המוזיקה הישראלית.

  • Drazick  ביום 10/30/2009 בשעה 22:42

    היא שונה, זה כבר נקודת התחלה רחוקה וטובה להתחיל בה.
    לרוב אני מתחבר יותר לעוצמה של מילה, לתעלול של שורה ואקרובטיקה של פזמון.

    אין את זה בשיר הזה, הוא טקסט יחסית פשוט וישיר.
    אבל הביצוע נהדר, וזה לזכותה.

  • עמרי לוי  ביום 10/31/2009 בשעה 4:50

    בועז,
    האלבום המלא נמצא כאן להאזנה מלאה

    http://danielaspector.bandcamp.com/album/-

    אפשר גם לקנות ב20 דולר…מממ… נו מילא

  • ש.ט  ביום 10/31/2009 בשעה 8:09

    שמעתי בבאנדקאפ, הזכירה לי את טובה גרטנר (אם מלאכים).
    שלא יקרה גם לה שזו יציאה יחידה.

  • אננה סקאנק  ביום 10/31/2009 בשעה 10:04

    לורד, בעיני יש המון נשים שעושות מוזיקה מצוינת בארץ
    טליה פרי וחוה כהן מהאפרונס
    נילי אוחיון כ אונילי
    תמר אפק בקרוסלה
    תמר אייזנמן
    ויש עוד רבות

  • עוז  ביום 10/31/2009 בשעה 11:29

    נשביתי …

    היא אכן מיוחדת.

    אבל מה, 20 דולר לאלבום ? קצת מגוחך … הייתי משלם 5$ לכל אלבום ולכל אומן. מה שכן, הייתי משלם בכיף 50 ש"ח להופעה ודיסק.
    כל טמבל שמבין קצת באינטרנט יכול בעצם להוריד אלבומים שלמים בחינם ממייספייס, אז אני לא מבין למה מישהו רוצה לגבות 20 דולר לאלבום.

  • איציק גונן  ביום 10/31/2009 בשעה 12:25

    ושווה האזנה והיכרות.

    "הכוכב הזה מת" מתחיל נפלא בשילוב כמעט בלתי אפשרי בין המילים, הלחן, והשירה. חוויה שמיימית. אחר-כך בפזמון הקלידים חזקים מדי, לטעמי, וחלק מהקסם של הפתיחה אובד לו ונעלם.

    אני אהבתי את "ארובות ואוטובוסים", שמצליח להשיג שלמות כוללת לכל אורכו ונשמע לי מאוד בשל ונכון.

  • בועז  ביום 10/31/2009 בשעה 12:28

    לדעתי, דווקא הפזמונים שמוצפים בקלידים וגיטרות, הם חלומיים במיוחד, כמו שביל שנפתח פתאום אל השדה, אל האופק, אל השמיים המטפטפים.

    שיר נהדר.

  • איציק גונן  ביום 10/31/2009 בשעה 14:58

    תודה לך על על הפוסט הזה החושף זמרת צעירה ומבטיחה, ועל פוסטים אחרים שיש בהם כה הרבה ידע ואהבה למוזיקה!

  • גלעד  ביום 10/31/2009 בשעה 19:12

    וזה סביר בהחלט
    ILS = ש"ח

    השיר יפה מאוד מזכיר לי את הפריצה של אפי בן צור עם צוללת

  • שרון רז  ביום 11/01/2009 בשעה 9:55

    השירים מאוד יפים באמת, תודה שהבאת בועז
    בהצלחה לה ואיך היתה ההופעה?

  • רוני  ביום 11/02/2009 בשעה 0:14

    מצאתי את השיר שלו candy באותו פלייליסט ביוטיוב, ונשביתי.

  • בועז  ביום 11/02/2009 בשעה 0:59

    שרון: ההופעה של דניאלה ספקטור היתה חלום ממשי

    רוני: פאולו נוטיני חמוד. כתבתי עליו בתרבות מעריב

  • נועה  ביום 11/03/2009 בשעה 2:45

    היה נראה שהיא בשוק מכמות האנשים שמלאו את הלבונטין עד אפס מקום. לא זכור לי שיר שהיה פחות מטוב! תקשיבו להירושימה המהפנט, זה הזמן וגם לישון בלעדי מקסים!

  • עמרי כהן  ביום 11/04/2009 בשעה 17:26

    זה הדבר הראשון שחשבתי עליו כששמעתי את השיר בפעם הראשונה. ואיך שבועז הגיש אותו…

  • מגי כהן  ביום 11/04/2009 בשעה 17:38

    לא מפסיקה לשמוע את השיר המדהים הזה פלוס בכי תמרורים גם על אהבה שלי שהלכה
    הפזמון כל כך תפס אותי
    -אתה אומר לי מילים-
    סוף סוף אני יכולה להצביע על השיר שעושה לי את
    זה, אחרי עשרים שנה של חיפושים ופשרות
    והכל בזכותך
    כי אתה משמיע את זה בבוקר בדיוק כשאני עומדת לצאת לעבודה ואז אני עושה
    PAUSE
    מנגבת את הדמעות
    ויוצאת ליום חדש

  • שי טוחנר  ביום 11/04/2009 בשעה 18:52

    בועז, כהרגלך, אתה כותב יפה ועושה חשק לשמוע ולראות את ההופעה, וסביר להניח שאעשה את זה בקרוב.

    ומתפתח פה מעלינו דיון מעניין. בגלל חוסר היכולת שלי לאובייקטיביות עקב הכרותי עם חלק מהשמות המוזכרים אני מעדיף לא להשתתף בדיון הזה, ואת דעותי אשמור לעצמי.

    תודה.

    שי

  • אורה גור אש  ביום 11/04/2009 בשעה 21:03

    הופתעתי ממנה מאד, אכן שיר יפיפה
    והקול רך ונשי ומנגן כך, שלא רוצים שייגמר.
    אוהבת מאד את הצילום שלה.

  • אריק פ.  ביום 11/04/2009 בשעה 22:16

    כתבתי ביקורת על האלבום

    http://cafe.mouse.co.il/view.php?t=1294550

  • גלית חתן  ביום 11/06/2009 בשעה 14:12

    ל"הכוכב הזה מת" ול"הירושימה" – נראה לי שרק אחרי חמש שמיעות ברצף יהיה סיכוי שזה יישאר איתי. לעומת זאת, עלמה זוהר עשתה לי את זה מהרגע הראשון.

    נראה לי שכמו בעוד הרבה מקומות, הכל עניין של טעם. כי גם את אפרת בן צור ושות' לא חיבבתי במיוחד.

  • sugar plum fairy  ביום 11/07/2009 בשעה 15:31

    אתה אומר לי דברים, בסוף תשכח גם אותי

  • גולאסו  ביום 11/09/2009 בשעה 19:09

    מוסיקה כמו מוסיקה היא תדרים. יש מיתרים שהיא תרעיד ויש כאלו שלא.
    בדומה לבועז, את דניאלה אהבתי מהרגע הראשון ששמעתי אותה ברכב של חבר שלי, לפני שנתיים וחצי.
    יש לה דברים מדהימים ומיוחדים שלדעתי לא נראו בנוף הישראלי…ובכלל שירים מדהימים שלא זכו להיכנס לדיסק הזה.

    המיתרים שלי רוטטים.

  • ישי  ביום 11/10/2009 בשעה 23:30

    החשמליות, אחר כך בא הגשם, הסיפור העצוב.
    שומע אותו שוב ושוב ושוב, כמו מחזה של חנוך לוין, תמיד אקטואלי, תמיד נכון ותמיד כואב.
    אולי גם השיר הזה יהפוך להיות אחד מאלה?

  • נהייה  ביום 11/12/2009 בשעה 20:58

    שיר מקסים ובאמת זמרת ענוגה אבל עדיין לא שמעתי מספיק פסים מהאלבום, הירושימה, נניח, לא עשה לי את זה.
    מקווה שייש לה עוד פנינים כמו הכוכב הזה מת
    איך אני אוהבת הפתעות
    בכל אופן, אדון נהייה התקשר לספר לי שייש לך ערב לתקוע הראש בקיר, התכוונתי בחומה…
    סתםםםם, שאתה מתכוון לעשות תוכנית על החומה…אנחנו מתכוונים לעשות פה מסיבה עם הילדים, גם השכנים מוזמנים
    we're gona rock:-)

  • viki  ביום 11/13/2009 בשעה 10:48

    יש חשיבות גדולה לטיימיניג בחיים בו אלבום או שיר חדש תופס חזק מאזין כלשהו.
    האזנתי לאלבום של דניאלה מס' פעמים וללא ספק מדובר ביוצרת מוכשרת וחדשה בנוף המוסיקלי.
    הלחנים מצויינים, אבל משהו בקולה לא "יושב" אצלי באוזן טוב.ייתכן שאם היתה לוקחת עזרה בהפקת האלבום אז הוא היה מושלם.
    אהבתי מאוד את "הכוכב הזה מת " ו "זה הזמן".

  • שרון  ביום 11/15/2009 בשעה 20:43

    20 -שקלים-, לא דולרים!
    ILS = ISRAELI SHEKEL

    מקווה שלא הרתעתם אף אחד מלהוריד את האלבום, כי הוא ממש מקסים, ושווה מן הסתם אפילו יותר מ20 ש"ח…

  • Qube  ביום 11/26/2009 בשעה 21:45

    היילייטס מההופעה המדוברת לעיל:

    http://www.qube.co.il/qute.asp?sid=73

  • רותם  ביום 12/11/2009 בשעה 7:04

    דניאלה אכן מקסימה והכוכב הזה מת הוא מזרק של כאב ללב…
    אבל ממש מעניין אותי מה תחשוב כשתקרא את הביקורת של גל אוחובסקי בטיים אאוט…

  • whisper  ביום 12/11/2009 בשעה 7:48

    איזה קלידים מכשפים.
    אני ירוקה מקנאה…

  • יעל אוסטרליה  ביום 12/11/2009 בשעה 14:08

    שמתי את השיר של דניאלה בבלוג שלי
    http://cafe.themarker.com/view.php?t=1343652

    ראיתי כתבה עליה בטלויזיה וזה מדהים גם לשמוע אותה אנפלאגד
    זמרת מדהימה
    מקווה שהיא תמשיך ככה עוד ועוד

  • שרון רז  ביום 12/11/2009 בשעה 16:23

    אמנם הגבתי כאן בראשון לנובמבר, אבל קראתי שוב את הפוסט, כנראה גם עדכנת אותו והוספת, ואני רוצה לכתוב לך כל הכבוד על הפירגון העצום הזה כאן בפוסט, כתבת יפהפה, ובאמת לא רואים הרבה פירגונים כאלו בתקשורת, ממבקרים מנוסים כמוך, ובאמת מגיע לה פירגון גדול, ואני חושב שאתה צודק במיוחד לגבי המיינסטרים והאלטרנטיבה, היא לא אלטרנטיבה מבחינת המוזיקה ולא צריכה להיות במשבצת של האלטרנטיבה מבחינת כמות הקהל, צריך שהרבה אנשים יכירו אותה, בעיקר לאור השעמום הגדול שבחוץ, תודה בועז

  • אהוד אמיר  ביום 12/11/2009 בשעה 16:42

    ולכן לא אגיב על המוסיקה של ספקטור, ורק אציין שמזמן לא קראתי כתיבה כל כך מפצירה, ובחן כה רב – עד כדי כך שהלכתי לשמוע בלינק את "הכוכב". אתה משכנע, בועז. מספר מאפיות בארץ מפסידות כשאינן שוכרות את שירותיך.

  • יובל דרור  ביום 12/12/2009 בשעה 9:28

    מומלצת גם רג'ינה ספקטור המצויינת
    Regina Spektor – Far
    האלבום האחרון היה פצצה

    http://reginasplash.warnerreprise.com/

  • סנונית  ביום 12/12/2009 בשעה 17:43

    אני חושבת שאני מסכימה. אבל אקרא את הפוסט הזה רק אחרי שאכתוב את דעתי 🙂

  • אליענה  ביום 12/13/2009 בשעה 10:54

    כבר מזמן רציתי להגיב בבלוג הנפלא שלך.
    כל בוקר אני שומעת את "רוקר טוב" בפקקים בדרך לעבודה, ובכל בוקר מחדש אני מרגישה טוב בזכותך ובזכות המוזיקה שאתה משמיע.
    ומעבר לזה הבלוג שלך הוא מפגן של רוחב לב, טוב טעם ורגישות אין סופית.
    ועל כל אלה אני רוצה להגיד לך תודה גדולה.
    ודניאלה ספקטור? היא מכשפת. מדהימה.

  • יותם  ביום 01/02/2010 בשעה 15:06

    השיר הזה די משעמם. אפילו יותר מבאס ממיינסטרים, כי הוא כאילו איכותי.
    אתם השדרנים תעשו את העבודה ותמאיסו אותו מהר.

  • אורי בר  ביום 01/02/2010 בשעה 16:00

    סוף סוף שיר ישראלי שאפשר לשמוע ולהתרגש ממנו, ולא להתבייש שאני מבין עברית

  • יוסף ע  ביום 09/13/2012 בשעה 12:56

    שיר מדהים, הכוכב הזה, לוקח הרבה הרבה האזנות לגלות את כל היופי שלו, היתה את העורכת הזו ב88 שטחנה אותו בבקרי שישי ואם אני לא טועה גם בערבים, לצד שאר הפולק רוק ( ז'אנר שגם הוא מוצף מדי וצריך לדלות בו את הפנינים)

    תגליות השנה שלי במוזיקה ובכלל:
    שירלי קונס- הד נשימתך, לא שיר מהשנה, אבל חזק בכל זאת
    נערות ריינס – הילוך איטי ועוד ( הענק הנוכחי וגם לעתיד שיבוא אינשאללה)
    כל החתיכים אצלי – כל הסיבות (יש לה את זה)
    הפרויקט של רביבו ( רכשתי השבוע לצד החדש של פוליקר עם אביו, עדיין אני שומע בלופ את השיר הראשון בדיסק, כל הכבוד להם , החזירו את השמחה לז'אנר וגם עשו כבוד לעבר בכלים של ההווה)

    מסעדה מומלצת שהייתי שמח לבקר בה ולהזמין בה- מפלט הסטייק ( עם מלצריות במבטא מסוים)
    בכלל הפרלמנט הביא שמחה ללב המיואש מהטלויזיה המכונה "ישראלית"
    שנה טובה

  • llaliiblue  ביום 09/13/2012 בשעה 16:21

    כן, היא טובה דניאל ספקטור. אלמלא 88, אני לא בטוחה שהייתי נחשפת אליה, אני טועה?

    אין כמו מילים. מילים זה דבר נהדר. וגם סופיאן סטיבנס.

  • יוסף ע  ביום 09/13/2012 בשעה 19:26

    דניאלה ספקטור מבטיחה ומקיימת עד כה. אם אני זוכר נכון בפרטי טריויה העורכת שאהבה להשמיעה למדה ארכיטקצ'ור?
    יש באמת דמיון בין עריכה מוזיקלית מעולה לארכיטקטורה. זכורה לי עורכת מוזיקלית ממש טובה, שלא הגיעה לתחנת רדיו, צעירה ממני במספר שנים שגם כן הלכה ללמוד ארכיטקטורה. הטעם שלה היה גדול מוזיקלית.
    אבל מה, היא גם הדגימה לי את גאונותו של שייקספיר במשפטו "משהו רקוב בממלכת דנמרק" ( המשפט שהגיע לפיתוח שיא בסדרה "הממלכה " עם הרופא השבדי ועמיתיו הדנים). למה שייקספיר היה גאון ורלבנטי – כי העורכת המעולה ההיא היתה כה רצינית ודנית במהותה, וגם באיזור מגוריה, עד שהוכיחה לי שדניות בנשמתן ובצבע שערן, על אף חיבתנו המשותפת למחתרת הקטיפה, לא מתאימות לי ומעוררות בי געגועים לערב אולד פאשן במועדונים רכים יותר כמו המועדון שמשדר ב-FM88 בחמישי.

כתיבת תגובה