ותמיד תמיד לכבד

באהבה ובכבוד. ההורים שלי ואני באמצע. דצמבר 1966

באהבה ובכבוד. ההורים שלי ואני באמצע. דצמבר 1966

 

אבא שלי, אורי כהן, הוא ג'נטלמן.

אבא תמיד אמר לי: "לא חשוב מה קרה ולא משנה מה היא אמרה ומה היא עשתה, תמיד תמיד תכבד את האישה, כמו שאני מכבד את אמא שלך".

אבא שלי הוא אכן ג'נטלמן מושלם ומודל ראוי לחיקוי, וכמצוותו של אבי עשיתי (ואני חושב שגם קצת הצלחתי). לא הרמתי קול. לא העלבתי. לא זלזלתי. לא פקפקתי. לא נקמתי – גם באלה שפגעו בי.

יותר מכך. כשאחת האהבות הגדולות של חיי נטשה אותי לאנחות וכאבי לב קשים, ואחד מחבריי פלט בזעם "איזו שרמוטה!" – נזפתי בו. אל תדבר עליה ככה, אמרתי לו, היא אישה שאהבתי מאוד. היא התנהגה לא בסדר, אבל אני מבקש שתכבד אותה. היא לא אשמה שהיא כבר לא אוהבת אותי ולא רוצה לחיות איתי. ללב יש חוקים משלו.

ובסופו של דבר, זהו עצם הענין. לכבד. לכבד את זכותה ללבוש מה שהיא רוצה, לעשות מה שהיא רוצה, ללכת לאן שהיא רוצה – וזה אומר גם לכבד את רצונה ללכת ממך. ולא להציק. ולא להעיק.

ולכבד את עבודתה הקשה ולהילחם למען זכותה להיות מתוגמלת כמוך. בשכר הוגן ובתנאים שווים לך. ולכבד את מרחב המחיה הפרטי שלה ולא להשתלט עליה. ולכבד את שונותה, את העובדה שהיא אישה ולא גבר, לכבד אותה באשר היא אישה. 

להבין שסימביוזה היא רעה לשני הצדדים. להבין שתלות הדדית היא לא בהכרח עדות ליחסים טובים יותר. לאינטימיות גבוהה יותר. להבין ולהפנים שיחסים בין גברים ונשים הם יחסים בין שתי אוטונומיות עצמאיות שמקיימות ביניהן יחסי גומלין טובים מתוך רצון חופשי.

כמי שחי עם נשים, לא אחת ולא שתיים, וכמי שמגדל בבית שתי נשים קטנות (ומהממות) אני שואף תמיד אל המקום הזה. לאהוב בלי לחנוק, לתת חופש ולהרעיף חום ללא גבול.

ולכבד. כל הזמן לכבד.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עינבל  On 07/14/2015 at 6:51

    התרגשתי!
    איזה יופי.
    תודה שהזכרת לי מה מגיע לי ואיך אני רוצה לתת מקום לזה שממולי ולכבד.
    אבא שלך מיוחד.

  • נועה  On 07/14/2015 at 8:42

    התפוח לא נפל רחוק מהעץ. אתה זן נדיר! והתמונה נהדרת. אהבתי את הילד שמסתכל עליכם מבעד לסורגים

  • Yigal Be'er  On 07/14/2015 at 9:08

    אי אפשר היה לנסח את זה טוב יותר.כבוד הדדי. לא רק בין בני זוג אלא כלפי כל אדם.

  • Pony Haik  On 07/14/2015 at 10:55

    כתמיד, מרגש, גורם לדמעות להגיע לקצות העיניים ולרוק למלא את הפה. ואתה באמת האדם הכי מכבד שאני מכירה. ברכה להכירך..

  • leesever  On 07/14/2015 at 13:52

    מקסים, כרגיל…

  • מתי ג'י Matt Gee  On 07/14/2015 at 15:13

    הלוואי ויותר אנשים היו מגיעים למסקנה הזו…

  • תמיר נין-ארי  On 07/15/2015 at 10:32

    אומרים שאין לו לגבר קיום אלא במילה הכתובה. אביך חקק בך את ההבנה ואתה ממשיך אותה. מאד יפה בעיני הדבר.

    חקוק בלב הבנות הצעירות כי הן זכאיות לאותו הכבוד ועליהן לעמוד עליו בלא פשרות.

  • אתי גל  On 07/16/2015 at 11:15

    מר בועז כהן היקר שלום,
    זה מאוד מזכיר דברים שאמר קלינט איסטווד על אביו. ממנו למד כיצד לנהוג בנושא הזוגיות.

    נאה בעיניי שדבריך משפיעים כך על אחרים.

  • avital for art  On 03/08/2016 at 11:30

    יופי של דברים בועז

להשאיר תגובה

