שידור הבכורה שלי היה ב-1 ביולי 2001

באפריל 2001 פיטרו אותי מ"ידיעות אחרונות". חודשיים קודם התפרקה הלהקה שלי, "החשמליות". חתמתי בלשכה, קיבלתי דמי אבטלה, וחודשיים אחר-כך, בסוף יוני 2001, ישבתי עם חבר בבית קפה בשינקין והטלפון הסלולרי (שרק שבוע קודם קניתי לעצמי) רטט.

יואב גינאי, אז מנהל 88FM, הציע לי לבוא לשדר בתחנה. הוא לא התרגש מהעובדה שמעולם לא פתחתי מיקרופון לפני כן והייתי לגמרי נטול נסיון רדיופוני. "תבוא, תשב עם טל השילוני, תלמד, יהיה בסדר". היו לי שלושה ימים ללמוד את השחיה בין גלי האתר בטרם הושלכתי למים העמוקים. רשמתי לי את השירים על דף שתלשתי ממדריך טיולים לסקוטלנד. גם התלבטות ביני לבין עצמי אם לומר "על הביצוע הטכני…." או "טכנאי השידור הוא…", ורציתי נורא לומר משהו יפה על אהבה, אז לקחתי ציטוט של ויקטור פרנקל.

ב-1.7.2001  ב-21:00 התיישבתי לשידור הראשון. השיר הראשון ששידרתי היה זה

ואחריו באו ג'ון קייל, מתוך אחד מחמשת תקליטי האי הבודד שלי, פאריז 1919

"מינואט" של מינואט – להקת הג'אז הישראלית הנפלאה, אלבום שיצא ב-1990

פרי דיזיין הנהדרת מניו יורק של שנות השישים, בקטע ששילב תמימות, געגוע ותום ילדותי

פיקצ'ר סנטר המצוינים והנוגים מאנגליה, האלבום הכי חדש שממנו שידרתי, קטע נהדר על חיבור בין גבר לאישה

מיילס דייויס הגדול בקטע הפתיחה הלילי והמהורהר מתוך הסרט  הצרפתי של לואי מאל "מעלית לגרדום"

פרלס ביפור סוויין, עוד להקת אלטרנטיב מלנכולית ואהובה עלי במיוחד מהסיקסטיז

"אזהרות לנפש" העגמומי מאלבום הבכורה של להקת אלג'יר

Moon River – החידוש היפהפה של מוריסי לקלאסיקה ששרה אודרי הפבורן בארוחת בוקר בטיפאני

והסיום, כמו השיר הפותח, משנות השבעים – Northern Lights של רנסנס.  התכנית הראשונה נפתחה בשמיים צפוניים ונחתמה באורות צפוניים.

אה, כן. ומותר היה אז לעשן באולפן.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אלה  On 07/01/2012 at 17:30

    זה פשוט מגניב שאתה שומר את הדברים האלה, ממש גורם לי להכנס לנוסטלגיה

  • Vered Navon  On 07/01/2012 at 17:32

    מקסים. הסיפור, הפתק ששמרת כל השנים האלו, הציטוט של ויקטור פרנקל והשירים שעכשיו שומעת לפי הסדר… ברכות! שיהיו עוד הרבה שנים ברוכות וטובות, בכל המישורים. 🙂

  • רחלי הר-דגן  On 07/01/2012 at 17:33

    אתה משהו, עדן ואני מתמוגגות ממך כל בוקר מחדש.

  • Reader  On 07/01/2012 at 17:36

    תמסור המון תודה ליואב גינאי בשם המאזינים.

  • דור כהן  On 07/01/2012 at 17:37

    ומאז הפכת לשחיין הכי טוב בבריכה. מייקל פלפס של שידורי הרדיו בישראל. אני בטוח ש11 השנים האלה היו רק החימום. נכונו לך עוד המון שעות רדיו מעולות לענג את מאזינייך האדוקים. כבוד הוא לי שאתה נמנה בין חבריי המעטים. שנת רדיו טובה

  • איילת  On 07/01/2012 at 18:12

    אני זוכרת את זה.

  • אור גור אש  On 07/01/2012 at 18:52

    מרגש להתבונן בפיסת הנייר ששמרת מאז. (עבודה נהדרת עשה הצלם)
    כה מהר חלפה עפה לה שנה, מאותו היום שמלאו עשר שנים לתוכניתך –
    בערוץ הכי הטוב ברדיו ולפוסט שהקדשתי לך בבלוג שלי "עשר השנים הטובות"

    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2064851

  • אור גור אש  On 07/01/2012 at 19:01

    'עבודה נהדרת של הצלם' הכוונה לצילומים שלך…
    אני מניחה שזה אותו הצלם מהפוסט הקודם,
    מגיע לו שאפו גדול. גם לך. כמובן.

  • גיל  On 07/01/2012 at 19:05

    אשמח לדעת מהם 5 האלבומים שהיית לוקח לאי בודד…

  • תמר  On 07/01/2012 at 21:11

    מקסים, מרגש ומדויק, מאז ועד היום. שתמשיך לעשות לנו רדיו נהדר ורשימות כאלה.

  • יוסי מפ"ת  On 07/01/2012 at 21:31

    טוב שהפסקת לעשן. מזל שאתה ממשיך לשדר. יש התמכרויות שכנראה אף פעם לא נגמלים מהן.
    אגב, איזה רשימה חלומית.

    …ונכון לדקה 43: ספרד- איטליה 0:2

  • גיא בלטר  On 07/01/2012 at 22:37

    ברכות!

    הציטוט של פרנקל נהדר, אבל יש ציטוט אחר על אהבה שמישהי כתבה לי פעם: "אהבה ממבט ראשון היא המפגש הפלאי בין ציפייה לבין מימושה" (פייר בורדייה, המטמורפוזות של הטעם).

    זה מצוין שאתה שומר את הפתקים האלה.

  • avha  On 07/02/2012 at 5:14

    כמו שקראתי את רשימת השירים, העין נתפסה ל"פיקצ'ר סנטר" שאני לא מכירה,
    ואח"כ הוספת את "החיבור הנדיר", וסקרנותי גברה.

    אוהבת את הקיצור, הציטוט, את הפתיחה עם הרשימה ואת ההתלבטות:)

    לעוד שנים רבות…

  • טל ספיר  On 07/02/2012 at 7:21

    בועז אתה עושה לי את היום, בין 8 ל10 בבוקר אני לא עונה לטלפונים (אלא בזמן הפרסומות..) ומשתדלת להאזין כמה שאפשר לך ולמוסיקה הנפלאה שאתה משדר

  • אתי  On 07/02/2012 at 9:24

    מאז בערך אתה חלק בלתי נפרד מחיי. כמו ספרים, סרטים, טיולים והמשפחה הנפלאה שלי, כך אתה מקור המוסיקה שלי כבר המון שנים. בנוסף, אתה בן אדם נפלא, קשוב למאזינים, אומר וכותב דברי טעם והכי חשוב – מתמיד (כיף לדעת שאתה נמצא כל בוקר). תודה בועז. תמשיך מעוד הרבה שנים של שידור. ההנאה כולה שלנו.

  • Juka  On 07/02/2012 at 11:20

    מזל שהציעו לך להיות שדרן, אתה משמח אותי עד מאוד כל בוקר!

  • סיגלית  On 07/02/2012 at 13:42

    בועז היקר. שמחים לחגוג איתך יום הולדת 11 ליום השידורים הראשון שלך..
    אתה מן הסתם משתבח עם השנים וגורם לי עונג כל בוקר (ואם יש שידור ספונטני אחה"צ – איזה אושר!).
    תודה על הכל – העומק, הידע, העניין, האינטימיות…
    מאחלת לך ולנו עוד הרבה הרבה שנים של שידור איכותי ומהנה.
    סיגלית

  • seymore butts  On 07/02/2012 at 17:03

    מרתק ללמוד על תחילת הדרך שלך ברדיו, לא שמעתי אותך לפני עידן "רוקר טוב" וחבל, מזל שהעבירו אותך למשבצת הזו.

    כל הכבוד ליואב גינאי על שחשב לשדך בינך לבין המיקרופון, עד היום שמו עורר אצלי את האסוציאציה של השיר "דיווה" שלא נרחיב עליו את הדיבור.

    נהניתי במיוחד מראיון הוידאו איתך, לא הכרתי אותו, אני חושב שזו פעם ראשונה שאני רואה אותך מדבר (מי אחראי על הסינכרון הגרוע בין הקול לתמונה? :-() לגבי עטיפת "אבי רוד" – אני חושב שגם אני הייתי בוחר בה, זו תמונה ששווה הרבה יותר מאלף מילים, אולי אפילו פוסט 🙂

  • אלי  On 07/02/2012 at 21:20

    כיף לי להשתייך לקהל המאזינים שלך. ואיזה אחלה מאזינים ואנשים…

  • יוסף ע  On 07/02/2012 at 21:56

    אכן רשימת שידור לא רעה להתחלה, 2 ו6 אהובים עלי במיוחד וגם הראשון, חבל שהלך כה צעיר, הלירי הזה.
    לגבי קייל – שיר ענקק במינימום שהוא מקסימום, אלבום קסום, זה בריאן אינו איתו שם בקלידים וקולות, אני זוכר נכון?
    ומיילס – פסקול וסרט ענקיים, דה פרנץ' ניו וייב, לא מובן איך הם והן הפרנסווים והפרנסוויות מביאים אותה בסטייל כמעט תמיד ומדביקים מוזיקה נכונה.

  • Guy Weintraub  On 07/03/2012 at 8:13

    מאוד סימבולי הנייר עליו בחרת לכתוב את הרשימה. לא ייאומן ששמרת אותו מאז.
    תודה בועז, על שנים נפלאות והשראה גדולה.

  • גיל  On 07/04/2012 at 15:55

    אם היו נותנים לי לחבר רשימה….
    1. Temptations – My Girl השיר המושלם לפתוח איתו את הבוקר , מוזיקה שחורה במיטבה
    2. You've got to hide your love away – Beatles – כמה כאב והשלמה יש בשיר הזה של לנון
    3. Monkey Man – Rolling stones האבן המגלגלת , עם הפתיח המושלם , שלי
    4. You don't love me yet – Where the pyramid meets the eye – בגלל זה המציאו את ה cover
    5. השיר מהגן – כנסיית השכל. אני יכול לשמוע אותו ברצף 20 פעם ולצעוק מאושר
    6. I could never take the place of your man – Prince – המילים,הגיטרות ופרינס
    7. city sickness – tindersticks – " שלחתי אותך ממני , מה כבר אפשר לעשות כשאני צריך אותך כלכך…."
    8. Baker street – Gerry Reffetry -כי חייבים לונדון
    9. N.Y.C. – INTERPOL – כי חייבים ניו יורק
    10. koka kola – The clash כי חייבים להבין למה בעז כהן אוהב כל כך את הקלאש ואת האלבום הזה ב 3 דקות . " Treat me nice says party girl…"

  • שמרית  On 07/04/2012 at 21:36

    תודה לך בועז על שידורים נפלאים. היום לא רציתי לצאת מהמכונית – כל הכבוד על תכנית הבאסים שלך! אנא העלה אותה לרשת שנוכל להנות ממנה (מה לעשות שמגיעים לעבודה…). המשך עם טעמך המשובח.

  • יוסף ע  On 08/05/2012 at 20:07

    ברשותכם רגעי קסם של מאזין רדיו אדוק, אבל דוקא מהשנים האחרונות
    כמובן שבנעורים היו הרבה הפתעות חיוביות ברדיו בייחוד כשמתישהו מצליחים לקלוט בשבת את הוורלד סרביס ושומעים את ג'ון פיל זצ"ל.
    אבל בהווה עסקינן – כמו שנאמר כאן השפע מדומה ובמקום אחר כתב מתרגם שרובנו משלימים עם הייאוש בשקט- כשזה ברדיו המקרה חמור ושנים לא ממש היה למה לפתוח ת'רדיו ,
    אבל לפתע לפני מספר שנים במהלך בילוי בעיר חוף מוכרת בישראל, לאחר ארוחת דגים ושתיה במידה, בדרך למלון, שומע המאזין להקה חדשה – נדמה לי שהרדיו היה מכוון על 88 אף אם.

    תכנית על התחלות חדשות משהו, מראיין של קול ישראל אופייני עם השאלות הרגילות, אבל המוזיקה, שפתיים ישקו, נערות ריינס, מציגים דיסק ראשון.
    הראיון באמת פחות חשוב, אבל המאזין תוהה מנין לעזאזל קמה להקה כה חצופה עם סאונד הדוק כזה ומילים חצופות יפהפיות. ואז לאחר השוק החיובי אומר בליבו החובב- נותרה תקוה גם ברדיו הישראלי ועוד בעברית. חבל שלא מושמעים יותר בשעות הבוקר אבל פלייליסט זה פלייליסט, ילדים מקשיבים

    אנקדוטה אחרת שקשורה לרדיו ולויניל והיא קצת טרגי קומית – הולך לו המכור לויניל ( לצערו או שמחתו זו ההתמכרות היחידה שהוא יודע בחייו), לראשונה בחייו ברחובות העיר ניויורק.
    חוצה את הגשר לברוקלאנד בדרכו לחנות מיתולוגית הקשורה לסגנון אהוב עליו – רגאיי.
    למרות שהוא יודע שטובי מתופפינו ונגנינו וסמפלרינו שהו באיזור זה, יש חשש קל מריבוי השחורים, מזהירים גם לפעמים שמעבר לרחובות מסוימים מסוכן.
    ואז נוחת חובב הויניל בחנות לאחר שיטוט ארוך שכלל ירידה בתחנת רכבת לא נכונה, מגיע לחנות ולתדהמתו במקום להשמיע משפע הוינילים בחנות- יושבת לה מוכרת די משועממת עם בתה ושומעת רחמנא ליצלן רדיו, הילדה הכינה שיעורים. בקיצור מפאת מיעוט בדולרים שבוזבזו במנהטן נרכשו רק שני ויניליז נהדרים אבל השוק היה אמיתי, לחובב הרדיו והויניל.

  • Ari Senator  On 07/01/2013 at 15:48

    בועז – אתה פשוט מתנה נפלאה לאנושות ולאנושיות

    תודה רבה !!

    נהנה מאד מהתוכנית שלך
    ארי

  • זהר לוי  On 07/03/2013 at 13:34

    אני מבין שאף פעם לא מאוחר מדיי…
    גם החלום שלי הוא לשדר ברדיו או להיות עורך מוסיקאלי.
    הייתי עושה זאת גם בהתנדבות.

  • איילה  On 06/29/2016 at 2:57

    חגיגה והזדמנות חגיגית להגיד תודה על שאתה עושה לי את הבוקר, עם בחירה רגישה, איכותית וייחודית 🙂

  • ניר ספיר  On 06/29/2016 at 7:58

    תודה רבה בועז על מה שאתה מעניק לנו כל בוקר (כולל ברגעים אלה…)

  • ויקטוריה צמית  On 06/29/2016 at 8:48

    בועז שרק תמשיך להנעים לנו את החיים .בצליל המיוחד שלך .

כתיבת תגובה

