נ.ב. כיביתי לך את האור

עמי ואני הכרנו ביום הראשון של התיכון, ב-1 בספטמבר 1977, כשהתיישבנו על אותו ספסל, ליד הדלת, בכיתה ט1 בתיכון מקיף יהוד. מאז ועד היום אנחנו חברים טובים, למרות שאנחנו גרים בשתי יבשות שונות. הוא באירופה. אני באסיה. למדנו יחד, ברחנו יחד מהכיתה, אושפזנו יחד באותו זמן באותו בידוד צבאי, ניגנו יחד באותה להקה, נסענו לחו"ל יחד.

אבל נתחיל מהסוף דווקא. 1999. השכם השכם בבוקר. קרית המלאכה (מאחורי עיתון "הארץ") בתל אביב. הצילום של אילן בשור צולם במהלך העבודה של עמי לוי ושלי על האלבום של "החשמליות" – אחר כך בא הגשם

בפסטיבל הפסנתר 2001. ההופעה הפומבית האחרונה של "החשמליות".

בבית השכור ברחוב הגדרות. 1983

1983. בבית השכור ברחוב הגדרות

מנגנים בבית השכור בסביון, ברחוב הגדרות, בזמן חופשה מהצבא. השנה היא 1983. עמי בגיטרה חשמלית, שי לוי באקוסטית ואני על פסנתר האוטובאך האוסטרי הנפלא. היינו מנגנים לפעמים כל הלילה ובבוקר לוקחים את האוטו ונוסעים ליפו לאכול בורקס חם טרי מהתנור, אצל ז'אק בשדרות ירושלים.

מלכתחילה התחברנו יחד מפני שהיינו שנינו אנגלופילים מטורפים בטרם דרכה כף רגלנו על אדמת בריטניה. היה ברור שהנסיעה הראשונה שלנו יחד, לחו"ל, תהיה לאנגליה. אז ככה, בחורף 1989, נסענו בהחלטה של רגע. בצילום אנחנו בקיימברידג'. היה קר. היה זוהר. שתיתי כל כך הרבה תה בנסיעה הזו שעמי אמר: "אם לא היה דבר כזה תה, א-ת-ה היית ממציא אותו".

שנת 1990. לונדון. ארוחת ערב

שבועיים אחרי החתונה באוקטובר 1990 נסעתי עם עמי לאנגליה. אמא שלי שאלה בתדהמה: "ככה עוזבים כלה טריה אחרי החופה ונוסעים עם חבר?" – ואני עניתי: כן, אמא. וטסתי עם עמי ללונדון. בצילום: ארוחת ערב רשמית בבירת הממלכה ואנחנו לבושים בהתאם למקובל.

פלורידה 1991

עמי החליט להקליט אלבום סולו…בפלורידה. טסתי איתו, כמובן, כדי לנגן את תפקידי הפסנתר ובאופן כללי להיות שם בשבילו. האלבום מעולם לא יצא לאור (רק סינגל יצא ממנו) אבל היתה זו חוויה גדולה. בחודש הזה שבו היינו בפלורידה קראתי את "עשו" של מאיר שלו וחוויתי בזמן אמת את יציאתם לחנויות של "נברמיינד" של נירוונה, התקליט הראשון של פרל ג'אם והתקליט המצליח מאוד של REM אאוט אוף טיים.

1992. וולס

וולס. 1992. הפלגה משותפת

היינו שנינו, עמי ואני, ושתי נשים יפהפיות על סירה אחת, שבוע שלם, יום ולילה, בתעלות המים של וולס. נופים מרהיבים, שקט מחריש אזניים, פאבים קטנים ונידחים בעיירות קטנטנות לחופי הנהרות, ארוחות ערב לצלילי קונצרט בבי.בי.סי על הסיפון. הבנות ציירו או קראו. אנחנו דיברנו. בעיקר דיברנו.

פאריז 1995

אנגלופילים בצרפת. יש לנו הרבה כבוד לצרפתים. היינו בפאריז וגם בטולוז, שם ראינו הצגת תיאטרון רוסי – גאודמוס – 4 שעות

של תיאטרון אחר. טיילנו ברחובות בלילה, הלכנו לישון מאוחר ושכחנו שמזיזים את השעון שעה קדימה, וכמעט החמצנו את הטיסה חזרה. את הנהיגה המטורפת לטרמינל ואת הריצה המשוגעת בשדה התעופה כשאנחנו מדלגים מעל מזוודות ואנשים, לא אשכח לעולם.

האחד בדצמבר 1982. על העמוד הפותח של "במחנה". שנינו היינו כבר חיילים. בבוקר אני מגלה פתק.

בועז, הייתי ב-22:00  וישנת. חלומות פז. בבוקר ב-6:45 אבוא לקחת את הגיטרה. נ.ב. כיביתי לך את האור. עמי