אני פורים. צילומים מהמאה שעברה

פורים. פעם. מזמן. במאה הקודמת.

מהתחפושת המדהימה ביותר שלי אין כל תיעוד. חבל. השנה היתה 1974. הייתי בן 10. אמא החליטה שאתחפש ל…מלכת היופי של הפיליפינים. את הסיפור המלא שלא ייאמן תוכלו לקרוא כאן

לאמא שלי תמיד היו רעיונות מקוריים. הנה, במרס 1969 ואני בן חמש, מחופש לאוברון, מלך הפיות – דמות מתוך "חלום ליל קיץ" של שקספיר (כל הילדים שאלו אותי למה התחפשת? למה התחפשת?; "לאוברון, מלך הפיות"; "למממממממי? מה זה מלך הפיות? מה זה אוברון? מי זה שקספיר?).

הרעיון, ההפקה והביצוע של התחפושת היה כולו של אמא שלי. כולל התפירה של הגלימה.

15 שנים קודם לכן. תל אביב, 1954. אמא שלי  בת 15 (משמאל) מחופשת ליפנית עם אחותה המבוגרת ממנה במעט, שרה.

אמא שלי, אולי (משמאל) בת 14 ואחותה הגדולה שרה. פורים 1953

 

שנות השבעים. כל חג פורים היה סיבה למסיבה ולתחפושות מושקעות. של המבוגרים. לא שלנו, הילדים. 1974, חג פורים שאחרי מלחמת יום הכיפורים. ההורים שלי מחופשים לשתי דמויות מ"אלף לילה ולילה", המלך האכזר שאהריאר  והנסיכה היפה שחרזדה, מספרת הסיפורים האגדית.

פורים 1974. ההורים שלי מחופשים לג'עפר והנסיכה שחרזדה

פורים 1974. ההורים שלי מחופשים לג'עפר והנסיכה שחרזדה

1972. אני בן 8, עם אמא שלי, והיא בת 32 בצילום הזה, ואני מחופש לשודד-ים. התחפושת הזו היתה כל-כך חביבה עלי, שהתחפשתי לפיראט גם בשנה שאחרי כן. לו הייתי פיראט. לו הייתי פיראט.

1970. בועז שודד-ים ואמא אולי

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אור גור אש  On 03/06/2012 at 19:12

    חיוך רחב עלה על שפתיי וגם דמעה,
    וברשותך אצרף קישור לדברים שהעליתי גם אני
    מהזיכרונות המתוקים האלה.
    "פורים שלי, פורים שלך"
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=1926091

  • nataliemessika  On 03/07/2012 at 7:13

    איזו אמא יפה יש לך…

  • מתי ג'י Matt Gee  On 03/07/2012 at 9:54

    תשמע…
    מה שמעניין פה זה שהתחפושות המושקעות היו נחלת המבוגרים, בעוד שבדרך כלל החג הזה מדבר יותר אל הילדים.

  • picjew  On 03/07/2012 at 10:59

    מעניין

  • דוד שליט  On 03/07/2012 at 11:58

    מקסים התיעוד הזה של צילומי פורים של פעם. ניסינו לשמר אותה את המסורת הזאת גם אצלנו בבית, והשנה לראשונה הילדים כבר תיעדו עצמם בינם לחברים בסלולארי הישר לפייסבוקם. יצא משליטת ההורים. פיניטו. שאלה ועניין של גיל וטכנולוגיה.

    אתמול עמדתי במעבר חציה באבן גבירול וזוג עם ילד מחופש עמד באי התנועה המחלק את שני חלקי הכביש הסואנים והאימא הוציאה את הסלולארי וצילמה את פעוטה המחופש. הייתי גם אני מצויד במצלמה וחשבתי להקליק ולצלם את האימא המצלמת, כמעט פרודיה על צילום פורים האינטימי והמגונן של פעם, וויתרתי. דור דור ותיעודי פורים שלו.

    חג שמח. והיה כיף לנופף אליך אמש

  • מלכת אסתר  On 03/07/2012 at 12:16

    יש משהו מקסים בהכנת התחפושות לבד בבית. זה הופך את כל התהליך למשהו משפחתי ולא לאקט צרכני של זבנג וגמרנו.
    חוץ מ(כמובן) שהבית שלך היה יצירתי במיוחד. פורים שמח.

  • llaliiblue  On 03/08/2012 at 13:35

    מקסים כהרגלך. איזה כיף זה תמונות ישנות. איזו אמא!

  • avha  On 03/10/2012 at 8:08

    תמונות מקסימות. במיוחד יש לי חולשה לתמונות ישנות בשחור לבן,
    אבל התמונה של הוריך שובת לב באופן מיוחד.

    "כן, אמא שלי אמרה. זה לא קל להיות אישה יפה" – הייתה אשה גדולה מהחיים, אמא שלך.

  • תמר  On 03/11/2012 at 13:20

    מקסים. גם לנו יש תיעוד רב של תחפושות של ההורים והילדים מפורים בשנות הששים והשבעים (בקיבוצים זה תמיד היה שוס גדול).

    אוברון שלך הזכיר לי את בני הבכור, שבגן התחפש שנתיים רצוף ללגולאס, ושנתיים לאחר מכן לאראגורן. גם צוות הגן ובי"הס לא ממש הכיר את הדמויות הללו…

להשאיר תגובה

