תמונה: מסיבת הגיוס שלי. 16.11.1981

היום, לפני 30 שנה, חגגתי את מסיבת הגיוס.

באו המון אנשים. לא מלאו לי 18 עדיין, אך קיבלתי צו גיוס מוקדם – ואמרתי לעצמי "למה לא, בעצם, נתגייס מהר, נשתחרר מהר".  היתה תקופה מעניינת, בין סוף התיכון, לבין הגיוס. 4 חודשים שבהם קראתי ושמעתי תקליטים באובססיה, כדי להספיק "לפני הצבא" כל מה שרק אפשר.

היתה לי חברה מתוקה שהיתה מבוגרת ממני בשנה ומשהו (היא לידי, כאן, בתמונה, נירה בן-דוד), ולידה עומדת אמא שלי משמאל. על רגליה עדיין. עם משקפיים. רק בת 42

גם סבתא יפה עדיין בחיים, והיא מוחה דמעה, אולי מהתרגשות, אולי מצחוק, כשהדוד אברהם עם התרבוש לראשו, מקריא ברכה.

הדוד אילן מעשן סיגריה. 16 בנובמבר 1981.


Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דרור בורשטיין  On 11/16/2011 at 19:02

    המוזר בתמונות האלו הוא שלמרות שעברו בסך הכול 30 שנה, הן נראות כאילו צולמו לפני מאות שנים. או ליתר דיוק בזמן אחר. כאילו אין שום דבר בתמונה שיכול היה להיות היום. לא הכיסא, לא הדברים שתלויים על הקיר, לא הסוודרים, לא התסרוקות, ובעיקר לא הצבע הזה ששפוך על הכול. הצבע של זמן עבר, כמו מחסום שאין לעוברו.

  • איריס  On 11/16/2011 at 19:03

    בועז, תודה על השיתוף, ועל השמחה שבלשמוע אותך ואת המוסיקה שלך כל בוקר. חלקה, פס הקול של חיי, וחלקה מלמידה והקשבה לך. מה שמרגש מאוד במכלול הזה שאתה מגיש לנו כאן וברדיו, העובדה שאתה שומר על התמימות של הילדות שאתה מתאר ומדבר בכל יום. כמה יקרה התמימות הזו וכמה חשוב שנשמור עליה.

  • נועם לסטר  On 11/16/2011 at 19:29

    הצבע הוא פילם של אגפא (תקן אותי עם אני טועה). בתמונות הפילם מאותן שנים חלק שמרו היטב על הצבעים וחלק נצבעו בכתום מטשטש כמו כאן. יש לי הרבה כאלה. בעיני זו תמונה שצולמה כאילו אתמול.

  • אפרת ק.  On 11/16/2011 at 19:58

    אתה בטוח שהחברה שלך גדולה ממך בשנה וקצת? היא נראית ילדה לידך!

    בכל אופן – תמונה אדירה! בועז, נער חתיך שכמותך! חשבתי שלא היו לך חברות בתקופת התיכון, פרה-צבא.. אז היו כבר בנות בחייך, הא?

  • שרון רז  On 11/16/2011 at 20:01

    הכסא!!

    חוץ מזה מסכים ומחזק את תגובת איריס וגם במפתיע גם עם דרור ונועם למרות דיעותיהם המנוגדות. גם כאילו עידן אחר בתפאורה וגם כאילו אתמול עם האנשים.

    כשאתה התגייסת, אני חגגתי בר מצווה…

  • avha  On 11/16/2011 at 21:06

    ילד מתגייס:)

  • ליאור  On 11/16/2011 at 23:55

    מקסים.
    לא יכולתי להתאפק ושיחזרתי לתמונה את הצבעים המקוריים שלה. שלחתי לך בפייסבוק. מקווה שתאהב…

  • ציפי  On 11/17/2011 at 7:28

    הבוקר חשבתי על זה, הרבה מהפוסטים שלך הם נוסטלגים. אני אוטמת מקצועית של נוסטלגיה, שום דבר לא זולג אצלי, סגור ומסוגר, הבלוג שלך הוא המקום היחיד שאני נחשפת אליה, וזה בסדר, זה של אדם אחר ובאיכות יצוא.
    שאלתי היא (מתוך סקרנות אמיתית) מה יש בה בנוסטלגיה שאתה נמצא בה ככה ?

  • עדנה זכריה  On 11/17/2011 at 8:29

    התמונה עשתה את הכתבה…כל-כך מדברת – אין כמו משפחה ואין כמו הנוסטלגיה….

  • סיגלית  On 11/17/2011 at 8:41

    הי בועז,

    מדהים איך אתה לוקח תמונה אחת, שאולי לא הייתי מתעכבת עליה, ופורט אותה לפרטים קטנים ונדירים, יותר מכל סרט וידאו או אלבום תמונות מלא…
    שוב תודה על השיתוף ועל הכישרון להעביר את סיפורי העבר כמו קרו לך רק אתמול והם מלאי חיים.
    וכמובן – תודה על הבקרים הכייפים שאתה עורך ומגיש לנו כל בוקר….

    חורף נעים!

  • sivi  On 11/17/2011 at 9:22

    נפלא אני אוהבת את הצילומים האלה
    הם עושים לי נעים בלב, בבטן ובנשמה

  • אודי ארליך  On 11/17/2011 at 9:55

    היית 'קול'.
    (וגם היום…)

  • יגאל פישר  On 11/17/2011 at 14:50

    שכחת להעיר על הכסא נוח שהיה כל כך פופולרי – פי.וי.סי. שתי וערב על אלומיניום.

  • Ran Shoham  On 11/17/2011 at 20:15

    נראה לי מתבקש שבפוסט נוסטלגי משפחתי כזה, אנשים מגיבים לא רק עליו ספציפית אלא על החויה שאתה מביא לנו בערוצים השונים.
    מאמץ בהתלהבות את התגובה של איריס בהתחלה.

  • נטעלי  On 11/18/2011 at 10:22

    תצלומים הם דבר מופלא, אין דבר שידמה לחוויה שהם מעוררים.

כתיבת תגובה

