אני מתגעגע אלייך מאוד (בועז בן 8 כותב מכתב)

לאורה היקרה! 

אני מתגעגע אלייך מאוד. אנו מבקרים אצל סבתא הרבה. מה שלומך? אצלנו קר מאוד, אמש היו המעלות 4.

דולקים אצלנו (כרגיל) שני תנורים. אני לומד לנגן על פסנתר. כמה המעלות אצלכם? איך אתם מתחממים? איך מרגישים שירין וג'וני (בני הדודים שלי שחיים בצרפת. ב.כ.)?                

קראתי את כל מכתבייך ואני שמח שאת נהנית.

אבא קנה אוטו (סוסיתא עם חלונות). אֲנוּ מַרְבִּים לטייל במקומות שונים, אנו רוצים לנסוע לירושלים.

חגית (אחותי, שהיתה אז בת שנה. ב.כ.) משעשעת אותנו מאוד, היא נעשתה שובבה גדולה.  אמא הראתה לי את הדרך לפריז באטלס.

בערבים אנו שוכבים בסלון על השטיח, שותים חָלָב ומשחקים במשחקים שונים.

שלחי לי מכתב תשובה על שאלותיי ושלחי לי גם בולים רבים.

בתודה ובברכה

מבועז

 

===================================

הדודה האהובה, אורה, גרה אז בחו"ל. פה אתם יכולים למצוא את הבלוג שלה "המקום של אור"

http://bit.ly/pN7duN

כתבתי עליה בהרחבה כאן

https://boazcohen.wordpress.com/2009/09/02/דודה-אורה/

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שחר  On 07/23/2011 at 15:42

    בועז היקר,
    שני בקבוקי יין אדום מעולים מאחורי (ושתי כוסות וויסקי, לקינוח) מאחורי
    פינק פלויד, ATOM HEART MOTHER (הצד השני עכשיו) מתנגן. והפוסט שלך מעורר בי געגועים והתרגשות.
    תמשיך לכתוב ככה.
    תמשיך לערוך תכניות ולהגיש ככה. אתה ושכמותך נותנים תבלין לחיים…

    אחלה דודה היתה לך….

    • שחר  On 07/23/2011 at 15:52

      בועז היקר,
      שני בקבוקי יין אדום מעולים מאחורי ( שתי כוסות וויסקי, לקינוח) מאחורי, ATOM HEART MOTHER (הצד השני, עכשיו) מתנגן. והפוסט שלך מעורר בי געגועים והתרגשות. תמשיך לכתוב ככה. תמשיך לערוך תכניות ולהגיש ככה. אתה ושכמותך נותנים תבלין לחיים…

      אחלה דודה היתה לך…. 

  • חפציבה  On 07/23/2011 at 15:44

    מרגש …מרגש מאוד ..איך מכתב קטן מנציח רגעים משפחתיים פשוטים וענוגים מנקודת מבט של בועז בן ה-8 …המכתב כל כך קצר אבל יש בו כל כך הרבה…יופי שזה לא הלך לאיבוד.

  • זוהר  On 07/23/2011 at 16:09

    איזה יופי. כל כך מרגש.

  • שרון רז  On 07/23/2011 at 16:33

    מה שרזי, חפציבה וזוהר כתבו. מצטרף.
    אהבתי במיוחד את "כמה המעלות אצלכם?" ואת "סוסיתא עם חלונות" אבל הכי את:
    "בערבים אנו שוכבים בסלון על השטיח, שותים חָלָב ומשחקים במשחקים שונים." משפט שמראה מי ההורים שלך היו!, ללא קשר לדודתך שהשפיעה עליך רבות גם.

    • בועז כהן  On 07/23/2011 at 17:27

      בשנות השבעים, אחר הצהריים, מאוד האמינו בחלב. מאוד. היתה תקופה אחרת לחלוטין. כמו חיים על פלנטה שונה לגמרי

  • אורית עריף  On 07/23/2011 at 17:07

    "בערבים אנו שוכבים בסלון על השטיח, שותים חָלָב ומשחקים במשחקים שונים. "
    צמרמורת של התרגשות ועונג. הייתי רוצה להיות שם…

  • בועז כהן  On 07/23/2011 at 17:24

    לא יודע איך כתבו בנים אחרים. יודע שאני כתבתי ה-מון מכתבים. אהבתי את הז'אנר.
    (-:

  • אורה גור אש  On 07/23/2011 at 17:25

    כמה מרגש שאתה זוכר (לי) ומזכיר את הדברים האלה, מהשנים הקסומות ההן.
    מדהים אותי לראות איך שמרת על המכתב הזה,
    והשאלות וההתענינות שלך, כילד כל כך צעיר וכל כך בוגר ורגיש.
    איזה מכתב מתוק וכמה תום יש בו.
    כל כך יפה.
    ריגשת אותי מאד,
    דודה אורה.

  • בועז כהן  On 07/23/2011 at 17:25

    התמימות הזו…הכתב החמוד של הילד החמוד…שהייתי.
    .

    • avha  On 07/24/2011 at 6:04

      ובנוסף, ה"אנו" במקום "אנחנו" (זכור לי, שגם למדו אותנו להעדיף "מפני ש.." על "בגלל").
      מקסים!
      אז, כמה המעלות אצלך עכשיו?

  • אתי  On 07/23/2011 at 18:27

    כזה מכתב, בלי ספק שמשהו טוב יצא מהילד.
    מרגש ומקסים ממש. ההתעניינות, הדיווח, השפה הגבוהה.
    (אם לא היית מראה את המקור לא הייתי מאמינה שכתבת "אנו מרבים" ו"משחקים שונים").
    לפעמים אני הכי רוצה לכתוב מכתב למישהו קרוב עם מעטפה ובול או לצלם במצלמה עם פילם ולשכוח מה צילמתי עד הפיתוח. הנוחות של היום גורמת להמון געגועים.
    תאר לך שאת הרשימה הזו היית שולח לכל מכריך במעטפה בדואר…

  • assaf  On 07/24/2011 at 9:40

    יופי של עברית.

    תוהה אם ילדים של היום כותבים כך

  • דוד  On 07/24/2011 at 14:44

    איזה יופי.
    אבל שמע, היית חננה שחבל על הזמן- חלב, "אמש", "אנו"…
    היום אפילו אנשים בוגרים, משכילים, ושוחרי עברית תקנית נמנעים מלהשתמש בביטויים האלה
    מזלך שאתה עוד חי כדי לספר לנו את הדברים, אני עד היום זוכר את הכאפות שחטפתי בבית הספר בגלל שבטעות פלטתי את הביטוי "מסופקני".
    מאז אותו יום אומלל אני לא מסוגל להוציא את המילה הזו מהפה, גם לכתוב את זה מכניס אותי לחרדה (אני מחשיך את הבית ונועל את הדלתות)

  • איילת  On 07/25/2011 at 1:24

    מקסים!
    איזה מכתב נהדר!
    מזכיר לי שאי שם בכיתה ב', אם אני זוכרת נכון, לימדו אותנו לכתוב מכתב. את המשפט הראשון אני זוכרת עד היום:
    "בראשית מכתבי אדרוש בשלומך…"
    מי מלמד דברים כאלה היום?

  • seymore butts  On 07/25/2011 at 16:28

    איזה פוסט מרגש !
    גם התמימות של ילד בן 8, וגם ניחוח הסבנטיז שנודף מהמכתב.
    איזה יופי שהמכתב השתמר, אני מניח שהרבה בזכות הדודה אורה, שאת הבלוג המקסים שלה אני מכיר ומגיב בו עוד לפני שהתמכרתי ל"רוקר טוב" ולפני שידעתי על הקשר המשפחתי שלכם.
    היו אז סוסיתות בלי חלונות? למיטב זכרוני לא אבל מהמכתב שלך משתמע שאולי כן.
    העברית שלך כילד בן 8 מעמידה בצל את העברית הקלוקלת של מבוגרים רבים בימינו, לצערי. כמה יודעים שצריך להגיד לנסוע ולא ליסוע ? ניכר בו יחס של כבוד לשפה.

  • הגר  On 07/31/2011 at 23:22

    אני מצטרפת ואומרת שאיזה ילד חכם, אמפטי ומורכב היית. כבר בגיל 8 וכזה תיאור

  • עירית  On 08/05/2011 at 9:23

    אהבתי את תגובתך אצל אורה ברשומת החבר הלא-רומנטי
    הגעתי וגיליתי פה אוצר
    מנפלאות הלינקוקים ברשת, עשיתי מנוי
    דודה מיוחדת לאיש מיוחד
    שבת שלום

  • נהייהעמומה  On 09/03/2011 at 16:44

    כיף ששמרת אותו,
    למצוא מכתב כזה זה כמו למצוא אוצר יקר.
    אני אוהבת לכתוב מכתבים, אז כרגע אני כותבת לראש העיר ואחר כך לפייסבוק
    אבל, ברצינות, כל התום הזה, פשוט ממיס את הלב
    ומסתבר שאפשר לזהות כבר בגיל צעיר אם מישהו ניחן בכשרון כתיבה.
    כיף לך וכיף לדודתך המקסימה שייש לה אחיין כמוך
    מקווה ששלום לחגית:)

  • tipid1  On 12/23/2012 at 18:20

    מכתב מדהים ומקסים

  • llaliiblue  On 12/25/2012 at 13:43

    איזה ילד מקסים !! וואו, כזה שבא לחבק.
    כתיבה מופלאה. כמה תום וחוכמה ב15 שורות.
    "אמא הראתה לי את הדרך לפריז באטלס". פעם היה אטלס, אה?

כתיבת תגובה

