תן לו יד ותראה איך שהוא ייקח

 

"כבר קרו מקרים אבל הפעם זה חדש
ואתה לא מבין כשמדברים אליך בלי אהבה"

 

 

 

 

 

 

 

 

"תן לו יד ותראה איך שהוא ישמח
תן לו יד ותראה איך שהוא נפתח
תן לו יד ותראה איך שהוא ייקח" 

 

 יום רביעי, הופעת אלבום המצעדים – עם אמיר צורף – ב"תמונע". אישית, זו היתה ההופעה הטובה ביותר

שנטלתי חלק אי פעם. אסף נבו כותב עליה פה:

http://www.mako.co.il/music-Magazine/reviews/Article-645c2d779557621006.htm

 

 

עמית קלינג, נענע 10, על אלבום המצעדים

http://bidur.nana10.co.il/Article/?ArticleID=695573

 

 

משהו על אלבום הסולו של בבליקי, אלבום המצעדים, יוצא מחדש 14 שנים אחרי צאתו.

 

הייתי אז עורך משנה של 7 לילות, ב-1996, כשיצא אלבום המצעדים. באותה שנה נולדה בתי הבכורה. יזמתי וביצעתי ראיון עם בבליקי לידיעות אחרונות. זה היה ראיון לא מוצלח. באתי עם כל הכוונות הטובות, ולא הצלחתי לכתוב אותו כפי שרציתי. אם מלאך היה פוגש אותי בככר מסריק, שם נפגשנו, ואומר לי שבעוד חמש שנים אני אנגן עם בבליקי, הייתי שולח את המלאך לפסיכיאטר. החיים מוזרים יותר מכל דמיון, לפעמים.

 

בכל מקרה, אלבום המצעדים ליווה את שנותיה הראשונות של קארין. היא זחלה על השטיח, טיפסה עלי, דהרה על גבי, ומדי פעם אמרה "ביקי, ביקי" – או בעברית פשוטה: אבא, שים שוב פעם את הדיסק של בבליקי. היא במיוחד אהבה את "יש לך מקום". אני, אישית, הייתי מכור מהרגע הראשון למלך האחרון של עולם הבידור. השיר הסוגר את האלבום.

 

אהוד בנאי כתב על זה ככה: "קרה לי כמה פעמים ששמעתי בלופ את סוויטת יום העצמאות שלושים על שלושים ויש לך מקום עשר פעמים ברצף. ובבליקי יודע". עם השנים גיליתי יותר ויותר אנשים ש"אלבום המצעדים" אמר משהו ויותר מכך, על החיים שלהם.

וכל דבר בזמנו. בבליקי כתב את אלבום המצעדים ב-1989, בדירה קטנה עם ספרים של יורם קניוק ופנחס שדה ותקליטים של בוב דילן ורולינג סטונס. אפשר לשמוע את הקוים הדקים, השקופים, הנמתחים בין הרוקנרול לבין הספרות. אלבום המצעדים הוא כל מה שציפיתי מהמוזיקה הישראלית להיות. משמעותית. עמוקה. ועם זאת, רוקנרולית, אבל גם מעודנת. היום אני מבין את האלבום הזה הרבה יותר טוב משהבנתי אותו בזמן אמת. אני מסוגל להעריץ בפשטות את המגע של אמיר צורף, בעיני המפיק המוזיקלי הטוב בישראל, שיותר מגיטריסט, מוזיקאי ואמן, הוא פשוט מלטש יהלומים מוזיקליים.

אלבום המצעדים יוצא לאור בזכות עיתונאי העובד ב-7 לילות. אורי משגב. צריך לתת לו את הקרדיט על האמון, האמונה והמאמץ. כל הכבוד.

 

"ועוד היית ממתיק ושואל
מחפש את האל באדיבות"

 

עכשיו יותר אנשים יוכלו להבין מה היה שם, מה נשפך שם, לתוך הערוצים, באלבום המצעדים.

 

 
 

וחוץ מזה, לדנה בקר, הזמרת שלנו, יש אלבום סולו משלה, זכרונות שקורים עכשיו. את דנה ראיתי כזמרת ליווי בהופעה של עדי מדנס, ב-2002. הקול החזק שלה שפורץ כל פלייבק הרשים אותי. יש מעט זמרות עם טאץ' קולי כזה בישראל. בקר היא לייזר מבעבע ובוער. אל תשאלו אותי מה זה אומר. קחו את זה כמו שזה.

http://danabeker.bandcamp.com/

 

 

 וזה לא הכל. בבליקי ואני משיקים אלבום שני של פרוייקט דצמבר שלנו. פה אפשר להאזין לכולו, ואף לרכוש אותו אם בא לכם

http://december.bandcamp.com/album/2

 

 

אז שתי הופעות ב"תמונע", יום רביעי ויום חמישי, ובשבוע הבא הופעת ההשקה של דנה בקר באוזן בר, הופעה שבה כל להקת פונץ' תהיה להקת הליווי של בקר, וב-10 בפברואר אנחנו מגיעים לצוללת הצהובה בירושלים. חודש אחר כך, ב-18 במרס, אנחנו במרתף 10 בחיפה.

 

אני חושב שאמרתי הרבה, אבל בעצם לא אמרתי כלום. מילים לא אומרות מאום. אני בתקופה שבה אני מעדיף לטבוע בצלילים ולשקוע בתוך שירים.

 
 
 
 
 
אלי שאולי
 
 

איתי מאור. באס

 
 
 

שמעון בן לולו. תופים

 
צילומים: אורלי קוטיק
 
אלבום כפול בהופעה חיה ללהקת פונץ', חור בשמיים כחולים. פונץ'. ההופעה.

 

 

פה אפשר לשמוע את פונץ' מארחת את רמי פורטיס למחווה של כבוד – אפילו הערצה – ו"המוות אינו מחוסר עבודה". בגלגלצ אמרו לנו שהשיר ארוך יותר משלוש דקות, אז הם לא יכולים לשדר אותו. מילא. אתם יכולים להקשיב לו כאן

http://e.walla.co.il/?w=/268/1626524

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • גיא וינטרוב  On 01/24/2010 at 16:52

    לא הבנתי למה חלחל"צ לא מוכנים לשדר את השיר? עכשיו יש להם גם מגבלות של אורך? מה הלאה – לא ינגנו שירים עם D מינור?
    בכל מקרה, שיהיה המון בהצלחה! כל הכבוד לכם.

  • שרון רז  On 01/24/2010 at 17:19

    בהצלחה עם הכל, הלידות, ההשתחררויות, ההופעות, נשמע מעולה, תקופה אינטנסיבית ופוריה לכם
    לא בטוח שגלגלצ לא משדרים את השיר רק בגלל החריגה משלושת הדקות (מגוחך) , הייתי תולה את זה גם במיינסטרימיות הרגועה שאינה מאפיינת ואינה נמצאת את בשיר הזה ובמהות שלו

  • יעל אוסטרליה  On 01/24/2010 at 17:23

    אתה זוכר שהשוותי פעם את בבליקי לפורטיס
    ואתה היית מאוד מופתע מההשוואה
    אז הנה לפחות יש שיר ביחד
    פונץ רק משתבחת
    למרות שאני עדיין חושבת ש"עדינה" ה-שיר שלכם
    מאחלת לכולכם בהצלחה במסע ההופעות שלכם
    ודנה בקר גדולה מהחיים
    מרגש בהחלט מרגש

  • whisper  On 01/24/2010 at 17:32

    איזה יופי. כיף לקרוא ולשמוע על אנשי מעשה.
    (שלוש דקות? זהו, לשם הגענו? אני לא רוצה אפילו לחשוב על כל היצירות שעוברות שלוש דקות… אז אני אפילו לא אתחיל – כן, ולא לחשוב, פשוט לא לחשוב)

  • מיכל  On 01/24/2010 at 19:13

    בגדול, אחד מהאהובים עלי!

  • דנה  On 01/25/2010 at 12:36

    האם ההופעה ברביעי היא רק של בבליקי ואלבום המצעדים? והאם בחמישי אשמע רק את פונץ'?
    תוכל לדייק בחלוקה?
    מי מופיע עם בבליקי ברביעי?
    תודה..

  • חביב  On 01/25/2010 at 13:45

    אכן בועז צודק ,בבליקי יצר אלבום קסום שמלווה אותי עד היום. כאשר אני מחפש משהו מיוחד לשמוע היד שולפת את האלבום הזה (הוא גם טייל איתי למקומות נידחים מארגנטינה ,ועד שמורת טבע בשבדיה

  • sugar.plum  On 01/25/2010 at 20:26

    בהצלחה בועז
    מעומק הלב.

  • קוראת לפרקים  On 01/26/2010 at 12:36

    נשמע בהחלט מרגש ומלהיב כל מה שקורה לפונצ'יה.
    ברכות ותהנו.
    אני בהחלט מצפה למחר, השילוב שלכם עם צורף מדגדג לי באוזניים, ואלבום מיתולוגי ויקר לליבי טראק ביי טראק זו שמחה מופלאה.

    (וכדרך אגב,באשר לדברים שאהוד אמר על אלבום המצעדים, ייתכן והמידע התבלגן לך מעט, בחלוף השנים, לא?! 🙂
    http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-1722-288-1184937,00.html

  • יובל  On 01/26/2010 at 22:27

    ומחכה כבר למחר. שיבוא כבר

  • גלית חתן  On 01/27/2010 at 0:00

    כמו תקופה מעולה. כן ירבו ההופעות!
    🙂

  • שועי  On 01/27/2010 at 11:17

    אלבום המצעדים בשבילי הוא
    'ארנק של קסטות וספר תפלות'
    וכך היה עם צאתו לפני 14 שנים
    כאשר השורה הזו די הלמה את רכושי עלי אדמות.

    צריך להוציא מחדש את 'הצוללת' של פונץ'
    אף פעם לא הבנתי איך הוא לא הצליח בגדול
    עם שירים כמו: 'דם','כשנער מגיע לגיל 20' ו'הקומוניסט'. הוא היה אמור להגיע לירח.

    ובהצלחה רבה, עם המופעים ועם אלבום ההופעה
    שאני מקווה להגיע אליו בקרוב.

  • נורית  On 01/27/2010 at 15:03

    לא בתור פונץ' אלא באופן כללי
    ואני לא צוחקת, אני באמת חושבת על הליכה משפחתית להופעה הזו

    🙂

  • עידן כספרי  On 01/27/2010 at 18:30

    האלוהי…הוא גם מופיע איתכם

  • אורה גור אש  On 01/27/2010 at 18:34

    הבנתי מאבא אורי, ש"פונץ" תופיע הערב,
    וכמה כיף יהיה לכל אלה שיהיו שם באולם.
    שהערב הזה יהיה לכם בסימן של המשך.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 01/29/2010 at 17:57

    ב-91 ברדיו, בזמן מלחמת המפרץ. הייתי בן 13. אתמול אחרי ההופעה סוף סוף קניתי את הדיסק

  • יוסי מפ"ת  On 01/31/2010 at 0:45

    אז כתבתי… הנה, בבקשה

    http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-1722-288-27672555,00.html

  • itaihasid  On 02/01/2010 at 20:42

    רציתי לדעת איפה אני יכול להשיג עותק פיסי של האלבום והאם יימשך הקו שלכם של להוציא רק פסקולים?

  • שיר  On 02/02/2010 at 23:57

    יש תחנת מוסיקה ראוייה שאיננה גלגל"צ במדינה הזאת?

להשאיר תגובה

