השם הוא בקר. דנה בקר

 

 

דנה בקר. צילום: אילן בשור

 

 

"ואם רצית שהגשם ישטוף את הכל,

ואם חלמת שהיו לך כנפיים,

אני אלך לצידך במבול הגדול,

 ואת הקשת אביא לשמיים

 בשבילך"

 

 

בווינט הכריזו עליה כעל הבטחת העשור הבא. אני מרגיש קצת כמו אבא גאה. דנה בקר הגיעה ללהקת פונץ' בגללי, ב-2002, שמעתי אותה במועדון בארבי והבאתי אותה לאולפן, קצת לפני תום העבודה על דנה ראתה עב"ם – האלבום השלישי של פונץ'.

 

דנה בקר החלה כאחת משתי זמרות הליווי (יחד עם יעל קפח הנהדרת) בסיבוב ההופעות של 2002-2003, ואז נשארה כזמרת יחידה, שקיבלה סולו אחד (דני חוזר אל הסיפור האמיתי) ועוד סולו (לב שבור) והחודש, שבע שנים אחרי, היא מוציאה אלבום סולו ראשון: זכרונות שקורים עכשיו, בהפקה מוזיקלית של אלי שאולי – הגיטריסט של פונץ' ומי שהפיק מוזיקלית את "פינוקיו".

 

לדנה בקר יש קול מיוחד במינו מהסיבה הפשוטה שהוא חזק מאוד, בעל נוכחות אדירה. בעידן של זמרות-לוחשות (שאת חלקן אני אוהב מאוד) או זמרות-היסטריות (שאת רובן אני מתעב מאוד), בקר יוצאת דופן. היא תופסת אותך גם כשהיא שרה רגוע. לקול שלה יש "גוף". הוא לא נבלע בשום פלייבק, וכמו ארתה קיד. נניח, גם אם תשים מאחוריה תזמורת פילהרמונית של מאה נגנים, הקול שלה יפרוץ החוצה צלול ועוצמתי.

 

 

 

דנה ואני. הופעה, 2007

 

אסף נבו מראיין את דנה בקר

http://www.mako.co.il/music-Magazine/articles/Article-b6a1237ec637521006.htm

 

דורון גל מוקסם

http://www.mako.co.il/music-news/singles/Article-1dab51710f4a121006.htm

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • גיא וינטרוב  On 12/29/2009 at 16:07

    איחוד היסטורי של פונץ', אפילו אם לא רשמי…

  • גלית חתן  On 12/29/2009 at 16:42

    עם כל הכבוד לדנה – ויש כבוד – מה שמסקרן אותי במיוחד זה דצמבר 2

  • יעל אוסטרליה  On 12/29/2009 at 18:51

    אני שמעתי את דנה שהיתה בפונץ והיא באמת שרה יפה
    היא כבר יכלה להוציא אלבום ממזמן עם קול כזה יפה
    אהבתי את השיר שרק תמשיך כך
    ובהצלחה במופע בועז
    בטוח יהיה שמח

  • שי  On 12/29/2009 at 20:12

    .

  • שי טוחנר  On 12/30/2009 at 10:17

    אני בא

  • איילת  On 12/30/2009 at 14:25

    אני בטוח שם,
    דיסק מקסים, וקול מדהים.
    שיהיה בהצלחה 🙂

  • איתן לרנר  On 12/31/2009 at 0:07

    בהצלחה בועז
    ואגב את שם משפחתה של ארתה הוא קיט ולא קיד

    איתן

  • הילה אסולין  On 01/04/2010 at 18:59

    אין מה להוסיף כל מילה בסלע
    🙂

השאר תגובה

