אתם, שֶׁעוֹד מְעַט תִּגְּעוּ בְּיָדָהּ

שיר חדש של רוני סומק הנפלא, מתוך ספר שירה חדש שלו שיוצא החודש. שיר של אב הכותב על בתו. סומק כותב על הרשת שסננה חלומות, על האצבעות הקטנות שלה בגיל תשע, שיעורי הפסנתר ומשחקי הכדורסל. על התחושה הזו שהזמן חולף, והילדה הקטנה שערסלת בזרועותיך פורחת, וגם פורחת ממך, אל זרועותיו של גבר אחר.

 

אני מודה שלבי החסיר פעימה, ולא לתפארת המליצה, כשקראתי את השיר, ואחר-כך במשך כמה ימים הרגשתי כיווץ חזק בבטן ואת התחושה הזו של דמעות שמאיימות להתפרץ, אבל אתה לופת אותן בכל כוחך. ואז הלכתי לראות אותן ישנות, כל אחת במיטתה, והסתכלתי על התמונות של שירה הקטנה שלי, וחשבתי לעצמי שיש עוד קצת זמן, עוד קצת. היא עוד קטנה, והיא עוד שלי.

 
 
נאום האב למחזרי בתו / רוני סומק

 

אַתֶּם, שֶׁעוֹד מְעַט תִּגְּעוּ  בְּיָדָהּ

וְתִקְּחוּ אוֹתָהּ לְאָן שֶׁתִּקְּחוּ,

אַל תִּשְׁכְּחוּ אֶת שִׁעוּרֵי  הַפְּסַנְתֵּר

שֶׁיָּדְעוּ אֶצְבְּעוֹתֶיהָ בְּגִיל תֵּשַׁע,

אֶת כַּדּוּרֵי הַסַּל שֶׁנִּלְפְּתוּ בַּדֶּרֶךְ

אֶל הָרֶשֶׁת שֶׁסִּנְּנָה חֲלוֹמוֹת

וְאֶת הַתַּחְבּוֹשׁוֹת עַל הַפֶּצַע הַמְּדֻמֶּה

שֶׁבִּקְצֵה הַבֹּהֶן.

צַיְּרוּ  בְּדִמְיוֹנְכֶם אֶת יָדָהּ כִּמְשֻׁלַּשׁ זָהָב

שֶׁצַּלְעוֹתָיו: כָּרִים עַבְּדוּל גַּ'בַּאר, מוֹצַרְט

וֶאֱלֹהִים,

וּכְשֶׁתִּרְאוּ אֶת אֶצְבָּעָהּ מוֹרָה עַל הַיָּרֵחַ,

אַתֶּם תִּסְתַּכְּלוּ עַל הָאֶצְבַּע.

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עומר  On 03/21/2009 at 1:55

    שרוני סומק מכביסט?

    הוא אמר פעם ששיחק במכבי דרום. חוץ מזה שיר יפה ומשורר נפלא

  • המעריצה הסמויה מהעין  On 03/21/2009 at 2:05

    הכי אהבתי את המשפט "הַתַּחְבּוֹשׁוֹת עַל הַפֶּצַע הַמְּדֻמֶּה

    שֶׁבִּקְצֵה הַבֹּהֶן.".. תמיד ילדים באים בוכיים, ושמים להם פלסטר – ובדרך פלא מיד הכאב עובר!

    כן. הפצע המדומה. והבכי שלהם. איזה יופי של שיר ואיזה יופי של פוסט, בועז (והילדה שלך, טפו טפו טפו, בלי עין רעה.)

  • עמיחי  On 03/21/2009 at 8:21

    זה מה שחשוב

  • עידית  On 03/21/2009 at 9:42

    בבוקר, והחזרתי למדף
    אני הולכת שוב לצומת ספרים כדי לקחת אותו…
    זה מה שעשה לי הכתוב למעלה…

    (אני יודעת, אבל בפריפריות אין חנויות ספרים קטנות, פשוט אין…)

  • רוני סומק  On 03/21/2009 at 9:58

    המתופפת הקטנה שלך מקסימה.

    ותודה על כל מילה שכתבת.

  • אליסיה  On 03/21/2009 at 10:05

    כמה יופי, וכמה מרגש ומדוייק ודמעות מתפרצות.
    ובועז, הן תמיד יהיו שלך. קצת פחות, אבל שלך.

  • שי טוחנר  On 03/21/2009 at 10:51

    ותודה שהבאת

    שי

  • יוסי  On 03/21/2009 at 13:32

    כמה מקסים. יפה.

    …גם התמונה.

  • נעם  On 03/21/2009 at 13:47

    אכן החלפנו דור

  • בועז  On 03/21/2009 at 14:39

    "אני מורכב בקשר לכדורגל.
    בארץ אני אוהד הכח רמת גן (וגם את מכבי תל אביב).
    באנגליה אני אוהד ליברפול.
    בספרד את ברצלונה
    ובאיטליה את רומא" (רוני סומק)

  • יעל אוסטרליה  On 03/21/2009 at 16:56

    הילדים של היום זה לא הילדים של פעם
    החום והאהבה שהיום ההורים נותנים
    היא כל כך נהדרת
    לעומת מה שאנחנו קיבלנו אז
    טוב בעצם לא כולם 🙂
    ואכן כן שירה יפה

  • שרון רז  On 03/21/2009 at 18:17

    שיר יפה, וגם מה שאתה כתבת יפה, מאוד
    שירה שלך אבל גם ק. שלך, עדיין, לגמרי,וגם לתמיד, במובנים רבים

  • רוני  On 03/21/2009 at 20:00

    וּכְשֶׁתִּרְאוּ אֶת אֶצְבָּעָהּ מוֹרָה עַל הַיָּרֵחַ,
    אַתֶּם תִּסְתַּכְּלוּ עַל הָאֶצְבַּע.

    איזה משורר מקסים ואנושי. אני מתאהבת בו בכל ספר מחדש.

  • יעל שכנאי  On 03/21/2009 at 20:26

    בועז, איזה פירגון ואיזה שיר נהדר והתמונות של המתופפת הקטנה – מקסימות.

    רוני סומק משורר אהוב עליי מאוד.

    אחכה לצאתו של הספר וארוץ לקנותו.

  • רוח צפונית  On 03/22/2009 at 6:45

    לפעמים נראה כאילו היה התום אך אגדת ילדות שמספרים ביום קסום וערפילי כשהשמש מזכת (מזכה זורחת מורחת משפיעה זוך ורוך) על הראש, אשרי הבלוג שבין מגיביו נמצא רוני סומך.. ואשרי בועז שיש לו ילדה (ילדות) כה נפלאות, שבשלן אני קוראת פוסטים שמחזירים לי את האימון בתום (לא שהוא אבד לי)

  • רועי  On 03/22/2009 at 23:14

    מתוך כל ה"שירה הצעירה" רוני סומק הוא אחד המשוררים היותר מיוחדים. השיר הזה עכשיו, למרות שאין לי ילדים או קרוב לזה, פשוט נוגע במקומות הנכונים.יפיפה

  • נבט חיטה  On 03/25/2009 at 22:16

    פשוט ומצוין ומרגש מאוד.
    רוני סומק הנהדר, השיר, המילים שלך שבאות תמיד מהלב ישר לבטן ועושות קווץ' בתוספת דמעה, התמונות של שירה היפהפיה.

    מכבי תל אביב ואהדת ליברפול.

  • ירון  On 07/17/2009 at 17:38

    יכול להיות שהבת שלך היא המתופפת של המהפכה
    (-:

כתיבת תגובה

