בקפוצ'ון, עם תיק גב, מחייך כמו ילד

הנה אני, עם תיק גב שיש בו מברשת שיניים, תחתונים וספר חדש ועבה של א. מ. הומס. בקפוצ'ון וזקן בן 3 ימים, כמו בגיל 27 בפסטיבל רדינג, באנגליה.

הנה אני, עם כוס של בירה טובורג ביד, מחכה עם עוד 120 אלף איש להופעה של THE WHO, פסטיבל רוסקילדה 2007, דנמרק. הבוץ עד הברכיים, האלכוהול ללא גבול, הבמות הפתוחות, השמיים המטפטפים, מזג האויר הקריר (הכי מתאים בעולם לרוקנרול!  הנה תזה: אי אפשר לייצר רוק אגדי במזג אויר בוער! –  גלזגו, מנצ'סטר, ליברפול, סיאטל, שיקגו – הערים הקפואות מניבות רוק נפלא.. טוב, נו, תשכחו מטקסס לרגע!)

4 לילות, 10 הופעות. ואלה שמות: ארקייד פייר LCD סאונדסיסטם, ביורק, רוקי אריקסון והאקספלוסיבז, ביסטי בויז,פליימינג ליפס, THE WHO, רד הוט צ'ילי פפרז, ווילקו, ארקטיק מונקיז .

 בהמתנה להופעה של הביסטי בויז, עם כמה צעירות דניות בנות 18 ששמחות לפטפט איתי על ההופעה של רוקי אריקסון והאקספלוסיבז– הופעה שנגמרה לא מזמן, ופתאום אחת מהן שואלת ("..ואתה לא חייב לענות…") בן כמה אני."43".

מה??!

"מה מה??! אני יותר צעיר מהביסטי בויז! אני יותר צעיר מרוקי אריקסון!"

היא הולכת לחבר שלה שסוחב ארגז בירה באופק, לספר לו על הסבא החביב מישראל וחוזרת אלי אחרי כמה דקות.

תגיד, איפה נמצאת בדיוק המדינה שלך?

"בין תורכיה לאפריקה", אני נותן לה סימן מזהה.

אה.  אפריקה. כן. דארפור…

 

לכו לבלוג של מישמיש  כדי לקרוא את חוויותיה.

את ההתרשמות שלי מההופעות אפשר לקרוא בפוסט הרגליים בבוץ, הראש בעננים

http://www.notes.co.il/boaz/34312.asp

מעבר למרחב המרחק הקצר וארבע שעות של טיסה מתקיים עולם אחר לחלוטין. זה אולי בנאלי, אבל זה תמיד מדהים אותי מחדש. בכל פעם מחדש אני חוטף מעין הלם תרבות והסתגלות. אני יוצא מישראל ביום קיץ חם, מגעיל ודביק – ונוחת בדנמרק של 14 מעלות, גשם ואנשים בבגדים ארוכים ,שהולכים עם מטריות.איפה הצדק, אלוהים? איפה?

נהג המונית שלוקח אותי מהרכבת של רוסקילדה אל שטח הפסטיבל שואל מאיפה אני בא. "תל אביב", אני עונה.

ואיפה זה? הוא מתעניין.

"ישראל", אני עונה לו.

ואיפה זה? הוא שואל.

"אתה לא יודע איפה ישראל?"

לא.

"אתה רואה חדשות? קורא עיתונים?"

כן, אבל לא שמעתי את השם הזה אף פעם.

"בטוח?! ערבים, יהודים, המזרח התיכון, אתה יודע…"

כן, אני שמעתי משהו. נלחמים זה בזה, נכון?

"כן…נכון…"

אני מצטער, אבל אני לא ממש מתמצא בעניינים האלה, הוא אומר בחיוך.

ז

על ההופעות עצמן שראיתי בפסטיבל רוסקילדה אפשר לקרוא בפוסט

הרגליים בבוץ, הראש בעננים

http://www.notes.co.il/boaz/34312.asp

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סטיבי  On 07/12/2007 at 12:28

    מאושר 🙂

    איזה כיף.

  • ויקטור  On 07/12/2007 at 12:44

    איזה כיף… אני גם מתכנן לנסוע בשנה הבאה לאיזה פסטיבל באירופה. עשית לי עוד יותר חשק לנסוע!

  • מישמיש  On 07/12/2007 at 12:46

    ואו- השנה ירד כל כך הרבה גשם, ששמחתי שלא הייתי שם… אבל הייתי בפסטיבל ביום ראשון- וילקו היו קצת משעממים לדעתי, וביירות נתנו הופעה מדהימה ממש!
    פסטיבל רוסקילה מצויין- בעיקר בשנים טובות כשמזג האויר הדני לא משתולל….

  • איריס  On 07/12/2007 at 13:06

    חזרתי לפני שבועיים מדנמרק, אח איזה מקום, בריאות ממש, לא רק הגשם בקיץ, אלא הרוגע, וריבוי לא יאומן של מוסיקה, אירועי מוסיקה, קופנהגן מציעה כל יום כמעט פסטיבל איכותי, או מופעים, באולמות וברחובות, רק לצאת ולהנות.

  • דפנה  On 07/12/2007 at 15:19

    נורא כיף ברוסקילדה,איזה כיף לך!

    חוץ מזה, להבא, תגיד "ירושלים?….ג'יזס…?"
    ישו פותר את כל הבעיות.
    כווווולם יודעים איפה ישו הסתובב.

  • ימימה  On 07/12/2007 at 15:41

    לא רק ירושלים.

  • עידית  On 07/12/2007 at 15:50

    !!וואו איזה כיף
    …? לזה קוראים אושר פשוט? צרוף

  • ran  On 07/12/2007 at 15:55

    וכולם חשבו שהוא התחרפן כי ידוע שירושלים איננה קיימת באמת והיא רק בשמיים. מי שאומר שהוא מירושלים הוא כנראה שיכור או משוגע.

  • ח ל י  On 07/12/2007 at 17:34

    הכי עובד ההולי לנד.

    כמה כיף. געגועים לנעורי 🙂

  • שרון רז  On 07/12/2007 at 18:45

    אך הקרירות של סקנדינביה עכשיו, וואהו, והרבה מוזיקה טובה, כייף גדול, אתה באמת נראה מאושר בתמונה כמו שסטיבי כתבה

  • גבר שנותן חזק  On 07/12/2007 at 18:54

    לישראלי מצוי (כמוני) זה "שוק" די גדול לפגוש נשים לא ישראליות (דניות, בדנמרק, לצורך הענין) – כי הן כל כך נחמדות, הן מחייכות אליך בבוקר, הן אומרות תודה רבה כשאתה מחזיק להן את הדלת במלון, או נותן להן לעבור לפניך בג'נטלמניות. הן לא מכירות אותך אבל מחייכות בארוחת הבוקר ואומרות לך בוקר טוב. זה עוד דבר שונה לחלוטין מהמציאות הישראליות שבה הנשים הישראליות הקשוחות לא מעזות לשחרר חיוך – פן יחשדו בהן שהן רוצות, חס וחלילה, בקיום יחסי מין

  • bernuli  On 07/12/2007 at 19:40

    בועז

    ספר קצת על ההופעה של הארקייד פייר

  • נעמה  On 07/12/2007 at 22:56

    באיזו תחנת רכבת כששאלו מאיפה אני עניתי מישראל. השיכור והזקנה החביבה לא ידעו איפה זה אז אמרתי "גולדה מאיר" "משה דיין" והם ישר קפצו וידעו! "אה, יס יס!" זה היה הזוי אבל אמיתי לגמרי וזה היה ב95'. מסתבר שיש חיים מחוץ למרכז העולם ישראל…
    בועז כולי קנאה! כיף גדול!

  • נעמה  On 07/12/2007 at 22:59

    גליל?
    כנרת?
    מכבי תל אביב?

  • avha  On 07/13/2007 at 7:21

    לרגע קט חשבתי שהנה.. לא אצטרך לתור אחרי העיתון…

    ב-86 , כשהייתי בטיול ארוך בארה"ב, כשאמרתי ישראל, חשבו איפה לעזאזל נמצאת המדינה (סטייט) הזאת על המפה (איסט זון, סנטרל או פסיפיק).

    היום,יותר מהכל אני מרגישה שלשם ישראל יש נופך מיתי.

  • George W. Bush  On 07/14/2007 at 0:39

    אני נוסע עוד שבועיים-שלוה לוואקן, גרמניה, לפסטיבל ההבי-מטאל הגדול ביותר בעולם. רק שלפני יומיים בערך נגמרו הכרטיסים ועכשיו אני בבעיה רצינית. זה יהיה רע מאוד להגיע לאירופה ולא להיכנס למתחם. אם רק הייתי יכול, הייתי מבלה באירופה שלושה חודשים, מתחילת יוני ועד אוגוסט, וחורש פסטיבלים כמו מאניאק. חבל רק שעלויות הטיסה הן אסטרונומיות. לא מספיק שיקר לחיות בארץ, גם יקר לעזוב אותה.

  • יואב  On 07/14/2007 at 10:07

    שקיבלתי עוד תזכורת שרוסקילד המופלא התקיים השנה בלעדי. הייתי לראשונה לפני שלוש שנים, בבוץ ההיסטרי של 2004. חזרתי המום. עולם אחר. לפני שנה ללא שום הגיון כלכלי נסעתי שוב, ואני משוכנע שזאת לא הפעם האחרונה. נחמץ הלב לדעת איזה פסטיבל מדהים החמצתי השנה. שמח שנהנת.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 07/14/2007 at 17:38

    מה סידוריי השינה בסטיבלים שכאלה..? ישנים באוהלים במתחם הפסטיבל? יש שירותים ראויים?
    אגב אתה לא יותר צעיר מהביסטי בויז אבל אתה כן בגילם

  • ThisCold  On 07/14/2007 at 20:19

    נראה שנהנת.
    אני יומיים לפני ההופעה של הצ'ילי פפרס ברוסקילדה הייתי בהופעה שלהם בצרפת, שבניגוד לברוסקילדה , שם הם היו מעולים.

  • ThisCold  On 07/14/2007 at 20:36

    קראתי את התגובה שלך בבלוג של מישמיש.
    והמשפט על ג'ון מאוד מאוד מטריד אותי, אני חושבת שזה מביע די זלזול לא מוצדק ברד הוט צ'ילי פפרז.
    אני, בתור מנהלת פורום רד הוט צ'ילי פפרס, העלתי את הנושא לדיון בפורום, אני אשמח לקבל תגובה נוספת שלך לדברים שנאמרו.
    http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=896

  • בועז כהן  On 07/14/2007 at 22:40

    שום זלזול.

    הבעת הערכה עמוקה לאחד האמנים הגדולים בעולם, ג'ון פרושיאנטה.

    כל שחקן גאון חייב לשחק בקבוצה שמתאימה לו.

    נכון לעכשיו, ולאור התצוגה המחפירה ברוסקילדה, די ברור שפרושיאנטה הוא אמן ייחודי, צנוע ומשובח, בתוך חבורה ארוגנטית שתפחה וגדלה הרבה מעבר למידותיה האמיתיות.

  • עידו  On 07/15/2007 at 13:22

    אם מותר לשאול, כמה עולה החוויה הזאת כולל הכל?

  • רוסקילדה  On 07/15/2007 at 18:25

    קרא אצל מישמיש
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=382461&blogcode=6934913

  • shin  On 07/15/2007 at 23:05

    כיף לראות בן אדם מאושר…
    איך הייתה ההופעה של ווילקו (הכי מסקרנים אותי)?

  • llaliiblue  On 09/10/2012 at 15:42

    לבועז בן ה-43, יש בני חמישים שיכולים להכניס כל בן עשרים בכיס הקטן, וכל בת עשרים למיטה. סליחה, הייתי מוכרחה.

כתיבת תגובה

