הופעות חיות וחברות תקליטים מתות

1

אתמול פירסמה חברת הענק EMI אזהרת רווח. הכנסות החברה, שבין אמניה רובי וויליאמס וקולדפליי, ירדו לאחרונה בצורה דרסטית לאחר שהורדות שירים באינטרנט וסלולר של שירים בהפצתה לא הצליחו לפצות על איבוד מכירות כתוצאה מהורדות בלתי חוקיות ללא תשלום ברשת. EMI דיווחה כי שוק מכירות הדיסקים בארה"ב הצטמצם ב-20% ובעקבות ההודעה צנחו מניות החברה. EMI דיווחה על הפסד של 30.6 מיליון ליש"ט במחצית הראשונה של שנת הכספים של החברה, ודיווחה כי הכנסותיה ירדו ב-6.1% באותה התקופה…  

 

2

מכירות הדיסקים בארה"ב ירדו ב-20% במהלך השנה האחרונה. זאת, לפי חברת המחקר נילסן סאונדסקן. בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2007 נמכרו בארה"ב 89 מיליון דיסקים בלבד. זאת, לעומת 112 מיליון דיסקים בתקופה המקבילה ב-2006 ולעומת 138 מיליון עותקים ב-2005. בשנת 1997, לשם השוואה, רק לפני עשר שנים, נמכרו בארה"ב בלבד 435 מיליון דיסקים 

 

מלקולם מקלארן: "כל חברות התקליטים תיסגרנה"
 
New Musical Express, לונדון

אף אחד לא רוצה יותר לקנות אלבומים חדשים. הופעות חיות הן הדבר החם. האינטרנט הוא העולם החדש. זה, פחות או יותר, עיקרי דבריו של מלקולם מק'לארן שנאם ב-13 במרס בקונסוליה הבריטית בניו יורק.
 
האיש שעמד מאחורי הסקס פיסטולז, שהוציא אלבומים מעולים בעצמו והיה תמיד מחובר לזמן ולמקום מנבא שכל חברות התקליטים תיסגרנה בגלל האינטרנט.

מק'לארן טוען שהטכנולוגיה והאינטרנט מחזירים את האותנטיות למוזיקה. לאתר NME.com הוא אמר: "לאף אחד לא איכפת כמה אלבומים הוא מוכר. בסוף כל חברות התקליטים ייסגרו כי אף אחד לא מעוניין לרכוש דיסקים שיצאו עכשיו. אפשר להשיג מה שאתה רוצה באינטרנט בחינם. חווית ההופעה החיה היא הדבר האמיתי והחם ולכן השוק של ההופעות בעולם פורח והשוק של הדיסקים מת".

 

על מצב המוזיקה הישראלית וחברות התקליטים שלנו אפשר לקרוא בכתבה שהעליתי במקביל

בשם "צינורות סתומים, עורקים חסומים"

http://www.notes.co.il/boaz/30312.asp

 והציבור אומר את דברו בפורום הזה

http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq.pl?התביישו_המורידים_מהרשת‎

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אבי  On 03/26/2007 at 14:10

    צריך לזכור שהמצב הזה רע לחברות התקליטים אבל לא בהכרח רע לאמנים.

  • אבינועם  On 03/26/2007 at 14:39

    גם לי נראה שהופעות (שיחזירו את אומנות ההגשה או הנגינה או הקשר עם הקהל) בתוספת אתר אינטרנטי טוב הם מה שצריך.
    תקליטים ימכרו בהופעות, מהיצרן לצרכן, עם מילה אישית וכיד הדמיון הטובה.

    למרות שאיזה טמירה ירדני בתחת זה אף פעם (?) לא יזיק.

    ורק לא כוכב נולד. חבל על הזוכים.

  • שי טוחנר  On 03/26/2007 at 16:33

    משהו אישי:

    היתה אמנית ישראלית ידועה מאוד בעולם שניגנתי אתה שנים רבות בארץ ובחו"ל.

    כמעט את כל מכירות הדיסקים שלה (הרבה!!) היא עשתה בהופעות שלה בארץ ובחו"ל ובעבודה מדהימה של האמרגנית שלה.

    רק בשלב יותר מאוחר ובעיקר בגלל אינפורמציה שעברה מפה לאוזן ופירסומה הבינלאומי היא התחילה גם לשווק דיסקים (זה היה בהתחלה קלטות…) כדרך הטבע (חנויות), ובשלב מסויים בגלל שידור יומיומי של אחד השירים שלה בגל"ץ במשך שנים (לא גלגל"ץ !!!) המכירות התגברו מסיבית…

    כמובן שלא אציין שם, אבל ניתן לדעת מי זו.

    זה היה לפני תקופת האינטרנט וההורדות…

    למה אני מספר את זה? אין כמו מכירת דיסק בהופעה למי שהיה שם כ-"העצמת החויה" וכמזכרת ושום הורדה באינטרנט לא תשווה לעטיפה היפה של הדיסק ולמילים שמגיעות איתו.

    לכן – אמן צריך להפיק בעצמו את הדיסקים ולמכור אותם בעצמו, וככל שיעשו את זה חברות התקליטים יצטרכו להסתמך רק על אמנים שהם גידלו, והסוף, כמו שמצפים, בלתי נמנע. מוות איטי אך ודאי.

    שי

  • גל  On 03/26/2007 at 17:55

    שאריק איינשטין יצטרך לחזור להופיע :). אני חושב שזה רק לטובה. יחזיר את המימד ההגשתי והחי למוזיקה, ויתן יותר כוח ביד האמן ויוריד את התלות בחברות התקליטים שגם ככה מנצלים ועושקים יומם וליל.

  • legal alien  On 03/26/2007 at 18:02

    והוא שגם מכירות הכרטיסים להופעות חיות נמצאות בירידה משמעותית (במספרי כרטיסים, המחירים לעומת זאת עלו). לא בדקתי את הנתון לעומק – אני מצטט מהזכרון טור מהרולינג סטונס לפני כמה שבועות. המספרים שהבאת בלינק מרשימים מאד – אבל למיטב ידיעתי הם נמוכים מהעבר, וממילא מתייחסים רק לאמני העל, שהם שוק בפני עצמו, עם ביקוש כמעט קשיח.
    אני חושב שהשורה התחתונה היא שאנשים צורכים מוזיקה בדרכים שונות מאלו "המסורתיות", כך שמובן שהאחרונות נפגעות.

  • זולי  On 03/26/2007 at 18:02

    לא רק בגלל מותן של חנויות התקליטים ושל פורמט הדיסק, אלא גם בגלל שיפור טכניקות ההקלטה הביתיות, הופכות חברות המוזיקה למשהו שלא ממש ברור בשביל מה צריכים אותו יותר.
    כמו שאני רואה את זה, חברות המוזיקה יעברו לעסוק ברינגטונים ומולטימדיה, ובמוזיקה כמוצר נילווה למוצרים אחרים (כמו טלפונים סלולאריים, רשתות אופנה או בתי קפה).
    אבל החדשות המשמחות הן שהיום הרבה יותר קל להיות אמנים עצמאים ושמתפתחת, גם פה בארץ, תרבות הופעות מעודדת.
    מלקולם מקלארן בהחלט שם את האצבע על הכיוון הנכון.

  • אהוד בן-פורת  On 03/27/2007 at 22:47

    הוא פשוט. לא פעם יוצא לי לשמוע כאלה שאומרים שהם מורידים מוסיקה בצורה לא חוקית, ובכדי שהיוצרים בכל זאת יקבלו את שכרם בתמורה הם לא קונים את אותה יצירה באופן חוקי אבל הם מעדיפים ללכת לראות הופעה שלהם. אני לא יודע אם זה הוגן או לא, אבל מלקולם מלקארן בכבודו ובעצמו יוצא עם הצהרה כזו, כנראה שזה אומר משהו.

    בועז, אני מציע לך בהמשך לרעיון הזה לכתוב על "מוציאים לאור מתעשרים יוצרים נשארים בחושך". כמה שהתמונה הראשונה שהעליתי בעקבות מה שכתבת היא עגומה אז התמונה הזו, השניה היא עגומה עוד יותר, כי כאן אין שום פיצוי שהוא. הם פשוט כורתים את הענף שהם יושבים עליו, אפשר אפשר לעבוד על מישהו פעם אחת אבל אי-אפשר לעבוד על כולם כל הזמן והגיע הזמן שאותו אחד יחפש את אחיו לצרה והם ירוקנו יחד את כל הבטנים שלהם עליהם.

  • יוחאי  On 04/02/2007 at 15:39

    אני מקפיד לרכוש דיסקים ישראלים, למרות שרק חלק מזערי מגיע לאמנים. בהופעות הם מרויחים הרבה יותר (וגם אני נהנה יותר מלשמוע את הדיסק בבית).

    ואגב EMI, יש התפתחויות:

    http://www.techcrunch.com/2007/04/02/emi-apple-are-announcing-sale-of-non-drm-music/

  • בועז כהן  On 05/17/2007 at 16:36

    לפי ה"גרדיאן" הבריטי, הידרדרות EMI לא תמנע ממנה להעניק בונוס של חצי מיליון דולר למנכ"לה אלן לוי, שנשכר באוקטובר כדי להעלות
    את EMI על פסים רווחיים.
    לא חשוב שמאז נכנס לוי לתפקידו ירדו מניות החברה ב-38 אחוז, בעלי המניות זועמים, החברה חתמה על החוזה היקר ביותר בתולדות המוזיקה בבריטניה עם רובי וויליאמס (כמעט 100 מיליון דולר לחמשת תקליטיו הבאים). לכל אלה אין שום השפעה על הבונוס של המנכ"ל, וכשחברי הדירקטוריון העזו להתלונן הסבירה החברה כי שכרו הבסיסי של לוי, מיליון דולר לשנה, נחשב לנמוך מאוד יחסית לעמיתיו בחברות אחרות.
    לפי אחת התיאוריות, מה השמיד את הדינוזאורים הו שהעולם השתנה והם לא מצאו מספיק מקורות מזון להזין את גופם הענק. אלן לוי וחבריו הם דינוזאורים. 90% מהמוזיקאים שלא קוראים להם רובי וויליאמס הם הציפורים שמנקרות פירורים מגבם המסוקס. בשנים האחרונות לא הצליחו הלויים של העולם להתאים את עצמם למציאות החדשה (כלומר, לאמצעי ההפצה האלקטרוניים), אבל כמויות הכסף שהם רגילים לבזבז לא קטנו

  • הופעות חיות  On 01/23/2011 at 17:11

    בעולמנו שאנו חיים היום,באמת אנשים כבר לא קונים דיסקים משום שיש את כל עולם ההורדות,אנשים כבר לא הולכים לקנות דיסקים,או אלבומים חדשים לצורך העניין,ובאמת איפשהו זה חבל שאיבדנו את עצמנו ומכרנו את נשמתנו לאינטרנט.

Trackbacks

  • By תודעה כוזבת on 03/29/2007 at 15:09

    קשה לי לחשוב על שני אנשים, ושני בלוגים, רחוקים יותר זה מזה בבלוגרול המורחב שלי מאשר כריס אנדרסון ובועז כהן. כך שהעובדה ששניהם משחררים פוסטי…

  • By תודעה כוזבת on 03/29/2007 at 15:09

    קשה לי לחשוב על שני אנשים, ושני בלוגים, רחוקים יותר זה מזה בבלוגרול המורחב שלי מאשר כריס אנדרסון ובועז כהן. כך שהעובדה ששניהם משחררים פוסטי…

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: