בית התקליט עם בועז כהן

הסדרה היפה עד מאוד, בית התקליט מבית וואלה! ביקרה אצלי בבית  וחיטטה לי בתקליטיה. את התוצאה אתם יכולים לראות כאן

http://music.walla.co.il/?w=/4500/1071398

 

 

השאלון


מה האלבום הראשון שקנית?
ג'ון לנון, SHAVED FISH. באוקטובר 1975. הייתי בן 11 וקצת. התנהגתי מאוד יפה וקיבלתי מאמא שלי סכום כסף לקנות בו תקליט. לנון היה בחירה כמעט אוטומטית. נסעתי לתל אביב באוטובוס, ושם רכשתי את זה בחנות התקליטים המיתולוגית "אלגרו".

 

 

מהו האלבום האחרון שקנית?
אני בדרך כלל קונה במכה אחת כמה וכמה אלבומים. הקניה האחרונה (לפני שבועיים) כללה קופסה משולשת של  GO הרכב של סטומו יאמאשטה היפני שפעל בשנים 1976-1977. שני תקליטי האולפן פלוס תקליט ההופעה החיה בפאריז. 

 

מהי העטיפה הכי יפה בעיניך?
הביטלס עוברים את מעבר החציה על עטיפת Abbey Road. זו לנצח תהיה העטיפה הכי יפה בעולם בעיני, בגלל המשמעויות המורכבות שיש לתקליט הזה, ולעטיפה הזאת, הביטלס עוברים את מעבר החציה, אבל הם לא חוצים את שנות השישים. את שנות השבעים אנחנו מתחילים בלי הלהקה הגדולה ביותר בהסטוריה. יש לי נוסטלגיה עזה כי קיבלתי את התקליט הזה  מדודה אורה כמתנת יום הולדת, בדצמבר 1969. הייתי בן 6. חלמתי אז לעבור גם כן במעבר החציה הזה כשאהיה גדול. ואכן – זה, בערך, הדבר הראשון שעשיתי כשהגעתי ללונדון לראשונה, בגיל 16.

 

 

מהו הפריט הכי נדיר בתקליטיה שלך?
יש לא מעט פריטים נדירים. הוצאה קוריאנית לאלבום של DARK  וגם תקליט שמעולם לא עלה על דיסק של צמד גרמני, האג'ו וובר ואולריך, חלילן וגיטריסט, וגם הדפסה יפנית לתקליט של רנסנס מ-1972, ASHES ARE BURNING שיש בו קטע פסנתר שלא מופיע באף גירסה אחרת של התקליט ותקליט כפול "שלמה ארצי ואצ'י בהופעה חיה בצוותא". גם הוא נדיר. פריט אספנים.

 

round the edges – להקת DARK 1971

 

מי האמן השולט בתקליטיה שלך?
ג'ון קייל. בענק. יש לי 27 אלבומים שלו, כולל פסי קול לסרטים.  מוריסי במקום השני. אני מחזיק דיסקוגרפיות שלמות ומלאות גם של לד זפלין ורדיוהד, קינג קרימזון  ניק דרייק ועוד.

איפה אתה שומע מוזיקה?
איפה שאפשר לשמוע מוזיקה, אני אשמע. במיטה עם דיסקמן, בסלון מול המערכת, במחשב, כשאני עובד, בסטודיו כשאני כותב, במכונית כשאני נוהג. אני תמיד שומע מוזיקה ואף פעם, לעולם, לא מתעייף ממוזיקה כמו שאני לא מתעייף מאהבה. זה צורך קיומי.

מה גורם לך לקנות דיסק? על סמך המלצה של מי?
אהבה והתרגשות של מישהו יגרמו לי לקנות דיסקים, ולא חשוב כמה זה עולה. כתיבה טובה, שבאה מאהבה תשלח אותי לחנות. לכן אייל פרידמן מוואלה! (ותכנית "הקצה" בגלגלצ) אחראי להרבה מאוד דיסקים שקניתי בלי לשמוע קודם, רק על סמך המלצות שלו.

גם על בן שלו מ"הארץ" אני סומך.  אורי בש מהחנות "קצת אחרת" הוא מלך פסיכדליה וההמלצות שלו תמיד נהדרות. גם צחי רולניק מ"האוזן השלישית" בתל אביב מכוון לטעם שלי ופוגע מצויין. הוא יודע שאיך שלא יהיה, בסוף אני אחזור למלנכוליה בריטית גשומה.
יש לי שני חברים טובים, ארכיטקט מרמת השרון בשם שרון רז וקולנוען בשם גלעד ענבר מירושלים, שממליצים לי על דברים נפלאים שאני לא מכיר, וכדאי לי להכיר. חוץ מזה: בחמש השנים האחרונות אני לומד המון מפורומים למוזיקה ברשת, כי שם יש אנשים שבאמת מאוהבים במוזיקה ולא בתחת של עצמם – ומוזיקה חשובה להם, והם כותבים יפה מאוד.

איזה אמן/להקה הם גילוי שלך שאף אחד לא מכיר?

"פיקצ'ר סנטר". הרכב אנגלי שהוציא שני אלבומים שאי אפשר לקנות בשום מקום והם מהדברים הכי יפים ומרעידים שיש לי בתקליטיה. כמו ניק דרייק. או טוק טוק. עדינות נהדרת. התכתבתי תקופה מסויימת עם הגיטריסט שלהם,  מרק דובסון, והוא שלח לי אי.פי שלהם שיצא רק על תקליטון ויניל. מסחרית הם נכשלו לגמרי, וההתנהלות העסקית שלהם מאוד לא מוצלחת, אבל אמנותית מדובר, לטעמי, בשניים מהאלבומים הכי מקסימים שהוקלטו אי פעם באנגליה.

5 אלבומים שהייתי מציל משריפה 

הקופסה של ניק דרייק, FRUIT TREE (1979)

ג'ון קייל – פאריז 1919 (1973)

ניל יאנג – "על החוף" (1974)

דייויד בואי, "עלייתו ונפילתו של זיגי סטרדאסט והעכבישים ממאדים" (1972)

טוק טוק – ספיריט אוף עדן (1988)

 

אבל זהו פס הקול של חיי

http://www.notes.co.il/boaz/16568.asp

 

ופה אפשר ללמוד עוד קצת על התקליטיה שלי ורגעי הקסם

http://www.notes.co.il/boaz/archive.asp?cat=1426

 

במאה הקודמת, חנויות תקליטים היו בתי מקדש (והמוכרים היו הכהנים המשמשים בקודש)

http://www.notes.co.il/boaz/18323.asp

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דוד שליט  On 03/04/2007 at 17:21

    מקסים

  • אהוד בן-פורת  On 03/04/2007 at 20:49

    אני נהנה לצפות בפינה הזו מדי שבוע ושמחתי שהפעם זה היה התור שלך. אני רוצה לומר לך שנהנתי מהביקור הזה, אבל אם הייתי מבקר באמת הייתי עורך לך איזה סדר.

    זה מה שאני רגיל לעשות בדרך כלל בכל מיני מקומות שאני ראה שיש בהם באלגן בדיסקים. זה מגיע לאבסורד כשאני מוצא את עצמי מסדר בחנויות שאני מבקר בהם. מי שמכיר אותי יודע שבקטע של ספרים ודיסקים אני פשוט אוהב שיש סדר. זה באמת מה שמעניין אותי בכתבות הוידאו הללו מעבר לחשיפת יצירות שיש מדי פעם גם כאלה שאני לא מכיר.

    הייתי באמת מופתע מזה שלא הזכרת כמה שמות של יוצרים שבזכות היכרותנו האישית אני יודע שאתה אוהב, כמו ג'ואן באעז ונטלי מרצ'נט. אני מוכרח לציין את העובדה שדווקא בתוכניות הרדיו שלך, השירים שאתה משמיע מפתיעים כל פעם מחדש. אני חושב שבזה "וואלה" החמיצו, אלא אם הם ביקשו ממך להציג דברים שמוכרים יחסית לציבור הרחב.

  • shin  On 03/05/2007 at 11:09

    היה מגניב לראות אותך ואת הדיסקיה שלך.
    חוץ מזה, השאלה "איזה דיסקים היית מציל משריפה"
    היא שאלה נוראית. התשובה הספונטנית שלי תהיה…
    "את כולם!"

  • bernuli  On 03/05/2007 at 19:49

    אם היו שואלים אותי מה התקליט הראשון שבועז יציל משריפה – הייתי אומר "קצה השדה", אבל כנראה טעיתי…

    אחלה ראיון, בועז

  • legal alien  On 03/06/2007 at 22:26

    זה אומר משהו שמבין חמשת התקליטים שתציל – ארבעה מראשית שנות השבעים, אחד התגנב לו משנות השמונים – ולתשעים ואילך אין זכר. מן הסתם זה מדגם קטן ומקרי, אבל בכל זאת 🙂

  • בועז כהן  On 03/07/2007 at 8:35

    אכן כן. מדגם קטן ומקרי – והייתי מוסיף: גם בלתי אפשרי. אי אפשר לצמצם תקליטיה של 4,250 תקליטים ודיסקים ל"חמישה-אלבומים-שהייתי-מציל-משריפה", כי יש 500 אלבומים שהייתי מציל, ולפחות 50 אלבומים שהם מכריעים ומשמעותיים לחיים שלי.

    (-:

    אגב: היה מעניין לנסות לעשות את אותו שאלון בדיוק, רק על אלבומים ישראלים.

  • ayala  On 03/10/2007 at 1:26

    היה פעם ראיון עם אביב גדג' ברדיו ברכה גולשת(שעלה לרשת)
    אתה יודע אולי איפה אפשר להשיגו?תודה מראש

  • ליאת  On 03/11/2007 at 20:13

    "כתיבה טובה, שבאה מאהבה תשלח אותי לחנות"
    הכתיבה שלך היא ששולחת אותי לחנות..
    תודה,
    היה לי כיף לקרא.

  • נעם אשד  On 04/24/2007 at 17:05

    מדהים

    אפשר לקרוא הכל

    אבל ש 3 מ5 יהיו זהים לרשימה שלי
    והאמן רביעי ליד ?

    כנראה שהיינו נשרפים תוך כדי ריב על התקליטים

  • חמרמורת  On 05/20/2007 at 16:12

    מתה על גו של סטומו ימשטה. זה עם ההוא, נו
    שכחתי את השם שלו (-:

  • רועי  On 03/26/2010 at 19:09

    סטיבן ווינווד מטרפיק…..
    הבן אדם פשוט מלך מומלץ לבדוק גם את blind faith
    פשוט ממתק של אלבום….
    ולבועז
    ממליץ לך לפקוד את האוזן בחיפה מוטי הבעלים הוא ממש אגדה ועם ידע עצום במוזיקה בפרט לאנגלופילים כמונו…. ולמי שרוצה להשיג ברים נדירים ובטלגים יקרי ערך
    תבוא תמצא אותי שם הרבה 🙂

  • בועז כהן  On 03/26/2010 at 22:21

    אני מכיר אותו 25 שנה…מחולון

להשאיר תגובה

