ללא האפלה שלי, הכוכבים שלך לא יאירו PICTURE CENTER

 

ככה נראה האלבום הכי יפה בעולם

 

זו מוזיקה שאפשר להרגיש בפה. יש לה טעם של שלג וגשם. יש לה גם ריח. של אדמה רטובה. אפשר גם לראות אותה. זו מוזיקה של שממה קרה. של אויר פתוח, נקי ואחר. שירים שלא באו משום מקום מוכר ולא הולכים לשום מקום ידוע. שירים ארוכים מאוד, רוויי גיטרות מהדהדות, עם חצוצרה פתאומית ולירית שמבליחה מתוך החשיכה, מרחוק, תופים חזקים ואיטיים וזמרת שמבלי לראות אותה אתה מוכן להישבע לה אמונים לשארית חייך.

בחורף 1999 יצא האלבום הזה לאור, בלייבל נורת' אמריקן רקורדינגז. אן-מארי דייויס, קלידים, טקסטים ושירה. מארק דובסון, תופים, באס וגיטרות. שניהם הגיעו מלהקת עכברי השדה של סוף האייטיז, עברו יחד בלהקות והרכבים נוספים עד שהגיעו זה אל זו וזו אל זה וליצירת המופת המשותפת הזו, שלהם.

The Wonders of God's Heaven and Earth הוא תקליט טהור. אמנות צרופה של עצב ויופי  בעולם שאיבד את הצפון ומכר את המצפון. עולם שברובו לא שמע את האלבום הזה ולא מודע לקיומו/ בתוך העטיפה לא תמצאו שמות נגנים, אלא רק צילומי טבע שומם. כל כולו כמו נולד מבדידות גדולה, אבל גם עם אהבה גדולה בסוף המשפט, אהבה שתכליתה להעניק משמעות לכל העסק הזה שנקרא "חיים".

מה שנשאר זה רק לשמוע את הדיסק עצמו, עם הצלילים שגואים מבעד לרמקולים ועוטפים, אופפים, גורפים את כל כולך אל בין גליהם. This השיר הפותח הוא תמצית הענין כולו, הדי.אן.איי של התקליט כולו נמצא כאן, ואחר כך ממשיכים לשירים אחרים שנושאים שם של מלה אחת בלבד:

Forever שהוא מעין קוקטו טווינס פוגשים את בל אנד סבסטיאן

או Insence המכשף (קאוור מעולה לשיר ישן משנת 1967 של ההרכב הפסיכדלי המוזר מלוס אנג'לס West Coast Pop Art Experimental Band 

 

ומעל לכל, שיר מספר 5,  Need שנפתח במשפט המטלטל, שמנסח את הקשר שבין גבר לאשה כסוג של קשר דתי-מיסטי:

ללא האפלה שבי, הכוכבים שלך לא היו זוהרים.

Without my darkness your star wouldn't shine שרה אן-מארי דייויס בקול גבוה וצלול, והגיטרות נפרטות במעגליות רפטטיבית והבאס מרעיד את הנפש. "אתה צריך אותי, כפי שאני צריכה אותך", דייויס ממשיכה, וקלידים אלקטרונים מתנפצים אל שמי הצליל, כמו זיקוקים בליל חורף מושלג. האהבה היא צורך, המגע הוא צורך. החיבור הוא בין שני אלמנטים שונים, גבר ואשה, כוכב מאיר על רקיע אפל, ובסוף נכנסת גיטרה חשמלית לשתיים וחצי דקות של סולו איטי ומכשף.  (שירים אחדים אפשר לשמוע כאן)

 

עוד כתבות שלי על אותה משפחה:

נוף הוא הדבר הבודד ביותר בעולם. THE FIELD MICE

http://www.notes.co.il/boaz/19526.asp

אבבא במכונת התקליטים הישנה – TREMBLING BLUE STARS

http://www.notes.co.il/boaz/15272.asp

 

 

 

 

תמיד אהבתי את הביטלס…מימין לשמאל: אן מארי דייויס, מארק דובסון וחבר טוב

 

 

קצת הסטוריה: פיקצ'ר סנטר יצאו מנורת'רן פיקצ'ר לייבררי שנפלטו מפילד מייס….מבולבלים? חכו להמשך. העץ הזה מסובך ומרובה-ענפים.

באוקטובר 1993 יוצא בלייבל "ויניל ג'אפאן" האלבום "אלסקה" של נורת'רן פיקצ'ר לייבררי, סוג של להקת המשך ל"עכברי השדה". אני חייב את גילוי האלבום המפעים הזה לצחי רולניק, עורך תכנית מוזיקה נהדרת בשם במחתרת ברדיו 99FM והיום מאושיות האוזן השלישית וממנהלי פורום מוזיקה אלטרנטיבית ב-YNET. רולניק הניח בידי את הדיסק הזה  וכבר שנים שאני לא יכול להפסיק לשמוע אותו. דרים-פופ, טריפ אלקטרוקי, כמו נסיעה במרחבים הירוקים, הציוריים, על גבול סקוטלנד אנגליה. אלבום נהדר, "אלסקה". אבל ספריית התמונות הצפונית התפרקו מהר ועל חורבותיה הוקמה "טרמבלינג בלו סטארס" – שם שלקח רוברט ראטן מהרומן הסנסציוני של פולין ריאז' "סיפורה של או". 

נורת'רן פיקצ'ר ליבררי. משמאל: אן-מארי דייויס, רוברט ראטן, מארק דובסון והבת שלו, הולי

 Trembling Blue Stars עם הספק מרשים בין 1996 ל-2003 ושירים שמעוררים שאלה: איך אפשר להיות מושפע בו זמנית מסקוט ווקר, פסיכדליה אמריקאית של שנות השישים, וגם מלהקת "אבבא". אבל עובדה שאפשר.

כשאן מארי דייויס, אהובתו היפה, החליטה לעזוב – רוברט (בוב) ראטן קרס אל תוך תהום. איך אפשר שלא ליפול? אלכוהול זרם שם, בדירה הריקה שבה הוא החל לעבוד על תקליט הסולו שלו, "כתב היד שלה" – פארפרזה על שיר של GO BETWEENS ספוג במלנכוליה חריפה, געגועים וזכרונות.

ראטן הוציא באפריל 1996 את השיר אבבא במכונת תקליטים ישנה שעליו נכתב במגזין "קיו":
Abba On The Jukebox – a list of recollected happy moments from Bob and Annemari`s time together, each somehow imbued with a melancholic sense of foreboding of what was to come

ומה קרה אחר-כך?
טרמבלינג בלו סטארס נותרו סודם של מעטים וקיימים עד היום. הבאתי לכם אפילו וידיאוקליפ שלהם.

 

 

פיקצ'ר סנטר על הנהר, סאות' בנק. לונדון. חורף 1999

האהובה הנוטשת, אן-מארי דייויס שהונצחה באופן כה מרעיד-לב ב"אבבא במכונת תקליטים ישנה",  הקימה עם מארק דובסון את PICTURE CENTER. והם הוציאו 3 אי פי'ז שני תקליטים ויצירת מופת אחת, גדולה ומרגשת: THE WONDERS OF GOD'S HEAVEN & EARTH

 

חוץ מזה, כדאי לדעת שיש להם גם אלבום נוסף, שיצא ב-2003 "הכוונה האמיתית שלנו היא לענג אותך".

 

שמעתם? אהבתם? שלחו להם מייל!

אפשר  באתר הרשמי שלהם

 

או מייל לכאן:  picturecenter@blueyonder.co.uk 

או לכאן: lr015d1302@blueyonder.co.uk 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סם  On 08/18/2006 at 22:11

    אן-מארי (שהיא בעצם אנמארי. אני כותב את השם שלה בעברית ככה רק בגלל שאני זוכר לטובה את אן-מארי דויד) הייתה חברה שלי בתקופה שבה התגוררתי בלונדון. היינו ביחד קצת יותר משנה. זה היה לפני שנים, וגם אז היא הייתה מבוגרת ממני בשש שנים. היא השתמרה יפה, אניקה שלי. הייתי בכמה חזרות של הפילד מייס" ואפילו ניגנתי איתם גיטרה בס בחלק מההקלטות.

    כיף להיזכר.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 08/20/2006 at 10:17

    If you had to pick one of the three (of The Field Mice) what would it be?
    thx

  • שרון  On 08/20/2006 at 11:52

    בודדה. תודה

  • אורי  On 08/22/2006 at 0:56

    אתה חייב לראות את הקטנצ'יק, הבלוג החדש שלי

    אני רוצה להוסיף לו עוד מימדים

    http://musenderon.blogspot.com

  • רונה צורף  On 10/20/2006 at 22:23

    באף חנות מוסיקה לא נמצא הערך 'פיקצ'ר סנטר' במחשב.
    זה לא יאמן- בוירג'ן שהם רשת ענקית לא שמעו על הלהקה הזאת, גם בחנויות ישנות לדיסקים ווינילים יד שניה, לא הצלחתי למצוא כלום שעות על גבי שעות. ממש חזרתי מתוסכלת.
    כנראה שהפתרון הוא אי.ביי.
    דרך אגב בוירג'ן גם לא שמעו על ניק דרייק, מוזרי וביזרי לחלוטין.

  • סומכת בעיניים עצומות  On 10/09/2007 at 17:16

    אולי תשאל מי רוצה ותעשה עבורנו קניה מרוכזת…?

  • אחותי, השעון  On 01/21/2008 at 23:13

    זה פשוט קסם. לא דיסק. קסם. תודה

  • נעם  On 08/13/2008 at 21:51

    אחרי כמה חודשים של חיפוש
    השגתי את WONDERS
    של ה CENTER
    25 POUNDS וטובה מרמי שהביא לי אותו מכתובת המשלוח הלונדונית
    האמת קצת מאכזב. אולי בגלל הציפיות
    מצד שני גם לא התלהבתי מMATT POND
    והיום הוא אהוב עלי מאוד
    תודה על ההכונה לא כולם אוהבים לשתף בגילויים הפרטיים

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: