המגפיים של בועז

מגף: נעל סגורה בעלת בית-שוקיים גבוה כמעט עד הברך. בימי קדם מגף היה נעל ברזל שנעלו הלוחמים להגן על שוקיהם וברכיהם.

(מילון אבן שושן השלם)

מאז גיל 16 אני ממוּגָף. Blundstone האוסטרלים בנו לפחות חנות אחת, מכל הכספים שהשקעתי במגפיים הקצרים והמשובחים שלהם. גם "טראק" יכולים לראות בי לקוח נאמן.

 

 

מגפיים, יודע כל ילד לבן ומחוצ'קן בפרברים האמריקאים, מגפיים קונים בטקסס. או לפחות מבית אופנה שמקורו בטקסס. הסנדלר הטקסני סקוט אמריך הוא הידוע שבין יצרני מגפי היוקרה הקשוחים ולאחרונה הוא ניפק למושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, מגפיים שעליהם הוטבע סמל מושל קליפורניה בזהב טהור. ארנולד שילם על התענוג 75 אלף דולר.

במאה ה-18 ייצרו אותם כנעלי עבודה מאסיביות ומגוננות לגברים שגידלו בקר או עבדו בשדות. דמות הקאובוי בסרטי הטוב הרע והמכוער או שיין תמיד היתה מחוברת חזק לכובע רחב שוליים ולמגפיים. גם בפרסומות מרלבורו המגפיים עבדו חזק לחיזוק הדימוי. ככה שפריט ההנעלה נוטף הטסטוסטרון הזה עם השיק המאובק הפך במהלך ההסטוריה הקצרה של הפירסום והקולנוע למעין אפרודיסיאק זכרי. גברים במגפיים נתפסו כגבריים במיוחד – מאלביס פרסלי וקלינט איסטווד ועד צ'רלס ברונסון וסטיבן סיגל. 

 

  

רגע של עברית:

מגפיים, בלשון זכר. תמיד. 

מגפיים יפים. מגפיים מרשימים. מגפיים אהובים. כמו מכנסיים, משקפיים וגרביים – תמיד זכר.

 

יש במגפיים משהו נוסך בטחון. כמו חיילי הצבאות בעבר, שמגפיהם היו עשויים ברזל, גם המגפיים המודרנים מאפשרים לך לצעוד בשלג של שיקגו או בשדות התירס של הדרום וגם ברפת של הקיבוץ, כשאתה נדרש לקום לחליבת פרה, המגפיים הפשוטים מהגומי יחצצו בינך לבין ערימות החרא.

 

המגפיים של ברוך הוא שיר מהחיים, בשבילי, אחרי שגנבו לי פעמיים(!) מגפיים. פעם בקיבוץ נערן בתקופת הצבא ופעם שניה כשחלצתי מגפיים ש"היו מלאות בחול" והנחתי אותם לחמש דקות מחוץ לדלת. אח, הייתי רוצה להיות עם אקדח בזמן שהנבל הניח את ידיו הנתעבות על מגפיי ולירות עליו, כמו בשיר, כדור אחד בתחת.

 

המגפיים בספרות:

"החתול במגפיים". כמה מוצלח ומצליח הוא היה, ברגע שהוא שם על כפות רגליו החתוליות את המגפיים! מגפיים יש גם בספר "וזרח השמש" של ארנסט המינגווי ואצל דון דלילו ב"מאו II" ואצל ג'ון סטיינבק ב"קדמת עדן".

 

 

 

 

 

הכי טוב, לקנות מגפיים בחו"ל. הכי טוב, כמובן, באיביי אבל אם אין ברירה, וחייבים בארץ – יש חנויות שבהן אפשר להתקמבן על מחיר סביר. אני כבר מצאתי מגפיים שברחוב שינקין דרשו עליהם 1,000 שקל – בכחצי מחיר (570 שקל) במושב בני ציון. בדוכן בקצה שוק הכרמל מצאתי פעם מגפיים יפנים מעור, במחיר מציאה. המוכר דרש במזומן, וגם קיבל, אבל המגפיים היו מעוררי התפעלות. המגפיים האלה עשויים מחומר קל ורך שמאפשר נהיגה ברכב ללא הפעלת עומס על הקרסול. מושלמים.  

המגפיים האמריקאים, שקניתי בדרום ארה"ב, משמשים יפה את הבוקרים הטקסנים אבל גם מי ש (כמוני) סתם שוכר רכב שטח כדי לחרוש את אזור ריו גראנדה ושמורת ביג בנד עד לגבול המקסיקני. המגפיים ההם, של פירמה מקומית ולא ידועה, היו עשויים מעורו של קרוקודיל שחי פעם בביצות של אוורגליידס בפלורידה, עד שנתפס, ויתר שלא מרצונו על עורו, שהפך למגפיים עם סוליה גסה למניעת החלקה בבוץ. גובהם היה כ-38 ס"מ מה שאומר שהם הגיעו לי כמעט עד לברכיים.
 
ועכשיו, שיא הקיץ, לוהט, בוער ויוקד –
אנשים מעדיפים בעיקרון סנדלים אופנתיים בצבעים עזים, סנדלים נוחים אך חינניים כמו הכותפות ששמו נשים בז'אקטים שלהן, בשנות השמונים. חבריי הטובים נעים ונדים בתל אביב בסנדליהם וכפכפיהם  והנוחים ואילו אני נושא באומץ את מגפיי על רגליי. 


 המגף הוא משפחה – ולא, לא חם לי. ולא, הוא לא כבד – הוא הכי.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ערס פואטי  On 08/09/2006 at 16:02

    שאתה רוצה להתחיל פה דאחקיית מי גבר.

  • עמיחי  On 08/09/2006 at 16:16

    מעריץ אותך על המגפיים, אם אני אשים עליי, זה יהיה גזר דין מוות,תוך כמה שניות אתלקח

  • האדון הרופא  On 08/09/2006 at 16:18

    איך זה גם כשאתה כותב על מגפיים(!) …אלוהים ישמור, מגפיים באמצע אוגוסט(!) – איך זה גם כשאתה כותב על מגפיים באמצע אוגוסט, אתה מנפק כזה טקסט נהדר?

    (-:

    אהבתי כל מלה.

  • לני  On 08/09/2006 at 16:25

    וברצינות:
    צריך לבחון את הדימוי הזה של הגבר הישן (מגפיים, סוס, בוקרים, מרלבורו בפה, ג'ינס משופשף) לעומת הגבר(?) החדש, היינו: המטרוסקסואל (שיחפש מי תנענע אותו.. לא אני!)

    מוזר, אבל הטקסט הזה שלך מעורר אותי למחשבה למה אחרי כל הפמייניזם והנשים הקרייריסטיות שרוצות גברים חדשים עדיין גבר עם מגפיים גדולים וג'ינס צמוד על סוס יעשה לנו את זה יותר ממטרוסקסואל דייויד בקהאמי, וגם אם זה יהיה גבר עם מגפיים שאוהב גבר אחר במגפיים ("הר ברוקבק"), עדיין נעדיף אותו על פני כל מטרוסקסואל חדש וחובב קרמים לפנים

  • יעל ישראל  On 08/09/2006 at 16:52

    סחתיין על המגפיים. גם אני אוהבת גברים במגפיים.
    אגב, שמתם לב בנים, שעד עתה הגיבו רק גברים? מה זה, אחווה גברית סביב נושא כמו נעליים? לא ידעתי שגברים מתלהבים מעניינים כמו בגדים ומגפיים. סחה עליכם.

  • לני  On 08/09/2006 at 18:12

    א. רק גברים? למה "רק גברים"? גם אני הגבתי!

    ב. גברים לא מתלהבים מבגדים. הם מתלהבים מבגדים שמחמיאים להם לגבריות…

  • פרופ' ישראל מיזנר  On 08/09/2006 at 18:20

    רשימה מסודרת של מקומות שאפשר לקנות בהם מגפיים שוים. שירות צרכני שכזה.

  • אלירן  On 08/09/2006 at 18:22

    אהבתי את משפט הסיום!!!!

  • דנה  On 08/10/2006 at 10:02

    אני מתה על גברים במגפיים וג'ינס צמוד.

    אבל גם לאשה שיש לה גוף טוב, אגב, זו אופציה מאוד סקסית.

  • אהוד בן-פורת  On 08/16/2006 at 22:14

    החל מאותה שנה בה התחפשתי בפורים לסופרמן (לצערי אין לי תמונה של אותה תחפושת) ששימשו אותי כמה חורפים אבל אסור היה לי להיכנס איתן לשלוליות, וכלה במגפיים שקניתי לפני שנים. בועז, מוזר לי שבחרת להזכיר את "המגפיים בספרות" ולא במוסיקה, כי מעבר לשיר של כוורת על "המגפיים של ברוך" (אחד השירים האהובים עליי במוסיקה הישראלית) לא חסרים גם שירים אחרים, כמו הלהיט של ננסי סינטרה (שהיא כידוע הבת של …), אבל אני דווקא רוצה להזכיר את השיר של בוב דילן " Spanish Boots of Leather". בדיוק מגפיים כאלה יש לי. סבלתי מהן לא מעט בגלל הפלטפוס שלי, אבל בסך הכל אני מאוד נהנה מהן.

  • המעריצה הסמויה מהעין  On 10/07/2007 at 7:37

    מגפיים זה מחרמן. גם על גבר. גם על האשה (הנכונה)

  • drorko  On 12/09/2007 at 23:38

    בועז קטע ענק, מצחיק , מוזיקאלי וצבעוני.
    אתה חייב לשדרג את זה ולכתוב על הטי שירט השחורה של כל אחד מאיתנו,
    אז תראה כמה רגשות יעופו בחלל.

  • llaliiblue  On 09/02/2012 at 16:42

    יו. אתה השני ששמעתי עליו בחיי שאוהב לנעול מגפיים. עם הראשון התחתנתי. לפניו עיניי לא צדו שום גבר במגפיים. אין כמו מגפיים. מגפיים זו אמירה. אמירה סקסית. באמסטרדם תשלם על מגפיים מעור קרוקודיל 700 יורו, אבל הם יהיו שווים כל שקל. בארץ, אם תמצא כאלו תגיד שזה נס, ובשביל ניסים משלמים יותר.

להשאיר תגובה

